Historia smartfonów Redmi to najlepszy przykład tego, jak intensywnie i sukcesywnie rozwija się rynek telefonów w Chinach. Marka, która rozpoczynała jako seria urządzeń Xiaomi, od niedawna stanowi osobną submarkę i niebawem także w Polsce pojawi się niezależnie od swojej firmy-matki. Na razie jednak w sklepach najnowsze modele Redmi znajdziemy pod nazwą Xiaomi Redmi. Z kolei recenzje i porównania najnowszych przedstawicieli chińskiego producenta można przeczytać w serwisie Play Expert.
Od udanego projektu do samodzielnej firmy
O fenomenie budżetowych smartfonów z Chin napisano już chyba wszystko. Boom na urządzenia marek Huawei, Xiaomi, realme, Oppo czy Vivo trwa w najlepsze, a koncerny z Państwa Środka biją kolejne rekordy sprzedaży. Nie inaczej jest w przypadku Redmi – dziś osobnego przedsiębiorstwa, a jeszcze niedawno submarki Xiaomi.
Pierwsi przedstawiciele serii Xiaomi Redmi pojawili się na rynku w 2013 roku, kiedy to zadebiutował model Redmi 1, a niedługo potem również 1S. Smartfon wyróżniał się atrybutami, do których przyzwyczaili nas chińscy producenci, czyli atrakcyjną ceną i ciekawymi podzespołami.
Smartfony Redmi od początku miały jasne zadanie dla Xiaomi – miały budować pozytywny wizerunek marki, która oferuje wiele możliwości w niewielkiej cenie. Dziś firma zbiera tego owoce. Wystarczy przytoczyć wyniki z początku 2023 roku, kiedy to ogłoszono, że Redmi Note 12 pobił rekord sprzedaży w Indiach. Wszystkie modele, które trafiły do tego kraju 11 stycznia, zostały wyprzedane w tydzień, czego efektem jest zysk Redmi na poziomie ponad 160 mln zł.