Większość dużych firm korzysta z internetu stacjonarnego, który zapewnia stabilne i szybkie połączenie, niezbędne w płynnej pracy. Internet mobilny, ze względu na możliwość korzystania z dala od firmy, również zyskuje na popularności. Które z rozwiązań jest korzystniejsze dla biznesu? Sprawdźmy, jakie są największe plusy i minusy tych ofert.
Szybki i stabilny internet stacjonarny
Internet stacjonarny zapewnia stabilność połączenia i wysoką prędkość transmisji danych. Klienci Play otrzymują również gwarancję SLA [Service Level Agreement], czyli pisemne potwierdzenie jakości usług, która określa czas reakcji na zgłoszenie awarii. Podstawowymi zaletami Internetu stacjonarnego są: brak ograniczeń transferu – z sieci może korzystać wielu użytkowników – bez względu na to, ile zużywają transferu, prędkość nie spadnie i nie pojawią się dodatkowe koszty związane z użytkowaniem sieci oraz możliwość dzielenia łącza między wiele urządzeń bez ryzyka zakłóceń i utraty ciągłości połączenia.
Usługa internetu stacjonarnego zaspokoi potrzeby osób, które wykonują swoje obowiązki w miejscu pracy i do realizacji zadań potrzebują dostępu do sieci. Z kolei pracownicy, które jeżdżą w delegacje, powinni mieć dostęp do internetu mobilnego.
Internet mobilny - dostęp do sieci poza firmą
Największym plusem łącza mobilnego jest możliwość korzystania z niego poza siedzibą przedsiębiorstwa. To niezbędne rozwiązanie dla pracowników, którzy dużo czasu spędzają w podróży, wykonują obowiązki w terenie, czy też odbywają wiele spotkań. Wówczas dostęp do Internetu jest kluczowy dla realizacji zadań i usług dla klientów. Połączenie mobilne może być realizowane za pośrednictwem smartfona (wykorzystuje się wtedy funkcję mobilnego routera) lub mobilnego routera wyposażonego we własną kartę SIM. W niektórych przypadkach łącze mobilne znajduje zastosowanie również jako łącze zapasowe dla stacjonarnego dostępu do internetu.
Jaki internet wybrać?
Które rozwiązanie dla biznesu jest lepsze? Firmy powinny wziąć pod uwagę zarówno usługę internetu stacjonarnego, jak i mobilnego. Oto 5 kroków do wyboru najlepszej oferty dla danego biznesu:
- Czy internet potrzebny jest poza firmą? Jak często pracownicy muszą łączyć się z siecią poza siedzibą przedsiębiorstwa? Do jakich zadań wykorzystują Internet? W szczególności należy brać te kwestie pod uwagę, wybierając wielkość pakietu danych.
- Jaka prędkość internetu stacjonarnego jest wymagana? Wybierając pakiet, należy brać pod uwagę, jak wiele osób będzie korzystało z sieci i jakie prace będą oni wykonywać . Istotny jest również rodzaj łącza, czy jest ono asymetryczne (większa prędkość pobierania / mniejsza prędkość wysyłania danych), czy symetryczne (jednakowa prędkość pobierania i wysyłania danych).
- Gwarancja SLA – firma nie może sobie pozwolić na kilkudniowy brak dostępu do sieci. Gwarancja SLA określa liczbę roboczogodzin potrzebnych do naprawy usterki.
- Test usługi – warto znaleźć dostawcę, który pozwala na okres sprawdzenia oferty.
- Jaką powierzchnię obejmować ma usługa? Jeśli siedziba firmy składa się z wielu pomieszczeń, to wówczas warto wziąć pod uwagę wzmacniacz sygnału Wi-Fi. Dzięki temu sygnał radiowy będzie dostępny nawet w najodleglejszych zakamarkach firmy, również, jeśli ściany w budynku są grube i betonowe.
Dla użytkowników ceniących bezpieczeństwo i niezawodność połączenia z internetem najlepszym wyborem będzie dostęp stacjonarny zabezpieczony zapasowym łączem mobilnym uruchamianym w przypadku awarii łącza podstawowego lub w przypadku konieczności wykonania prac serwisowych na infrastrukturze sieciowej.