Jak sprawdzić wiarygodność firmy O tym musisz pamiętać przy sprawdzaniu operatora komórkowego! (1).jpg
Porady

Jak sprawdzić wiarygodność firmy? O tym musisz pamiętać przy sprawdzaniu operatora komórkowego!

14 września 2022 5 minut czytania

Liczba operatorów komórkowych jest tak szeroka, że można przebierać w propozycjach.

Liczba operatorów komórkowych jest tak szeroka, że można przebierać w propozycjach. Jednak znalezienie optymalnej oferty wcale nie jest tak proste, jak się może wydawać. Wybrać można telefon na abonament lub kartę, dostępny jest też MIX, a przecież w ofercie operatorów znaleźć można także inne usługi (np. Internet mobilny, Internet stacjonarny, telewizja). Jednak najpierw należy zdecydować o wyborze samego dostawcy. Podpowiadamy, jak sprawdzić wiarygodność firmy, a później wybrać operatora, który ze swoją ofertą będzie optymalny względem potrzeb i wymagań użytkownika.

 

Spis treści

  1. Jak sprawdzić wiarygodność firmy telekomunikacyjnej – operatorzy komórkowi a UKE

  2. Jak wybrać operatora komórkowego – najważniejsze kwestie

  3. Kiedy warto zmienić operatora usług telekomunikacyjnych?

 

Jak sprawdzić wiarygodność firmy telekomunikacyjnej – operatorzy komórkowi a UKE

Przy wyborze operatora telefonii komórkowej nie ma obaw, że firma jest nielegalna. Są to zbyt duże spółki, a przy tym regulowane przez odpowiednie organy. W Polsce organem nadzorującym działalność operatorów w zakresie działalności telekomunikacyjnej jest Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Kadencja Prezesa UKE trwa 5 lat i jako prawnie odrębny i niezależny organ, jest on powoływany i odwoływany przez Sejm na wniosek Prezesa Rady Ministrów (premier RP). Prezes UKE ma za zadanie moderować rozwój usług, w tym przypadku telekomunikacyjnych, aby wszyscy obywatele mieli do nich łatwy i równy dostęp.

Jeżeli spojrzymy na zadania i cele, jakie stawia przed sobą UKE, jednym z nich jest ochrona konsumentów, w tym przypadku korzystających z usług operatorów komórkowych. W tym obszarze UKE:

  • dba o dobry stosunek jakości do cen oferowanych usług telekomunikacyjnych;

  • doradza użytkownikom, jak dostosować usługi i oferty do własnych potrzeb;

  • działa na rzecz podnoszenia poziomu cyfrowych kompetencji społeczeństwa;

  • edukuje konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków;

  • promuje odpowiedzialne korzystanie z nowych technologii;

  • czuwa nad bezpieczeństwem użytkowników usług;

  • podejmuje interwencje w sprawach dotyczących funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, również zapewniając polubowne rozwiązywanie sporów.

W tym miejscu warto zwrócić uwagę, że UKE pozwala składać skargi na działania firm telekomunikacyjnych i nakłada kary, jeżeli łamią one obowiązujące przepisy. Dlatego sprawdzanie operatorów komórkowych w inny sposób nie zawsze jest konieczne, przynajmniej w przypadku najpopularniejszych firm telekomunikacyjnych. Oczywiście profilaktycznie można to zrobić, zwłaszcza że jest to szybkie i proste, ale niekiedy również płatne.

Jako że takie firmy to spółki, sprawdzić można je w Krajowym Rejestrze Sądowym. Widnieją tam następujące informacje:

  • data wpisu firmy do Rejestru Przedsiębiorców;

  • adres siedziby;

  • dane zarządu i sposób reprezentacji spółki;

  • przedmiot działalności spółki;

  • wysokość kapitału zakładowego.

Sprawdzenie firmy w KRS jest bardzo proste. Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki na stronie https://ekrs.ms.gov.pl. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ działalność firm telekomunikacyjnych jest na bieżąco monitorowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Tym bardziej nie ma sensu weryfikacja firm telekomunikacyjnych w bazach dłużników (np. KRD – Krajowy Rejestr Długów). To jest wskazane, ale przy weryfikacji potencjalnego kontrahenta, jeżeli byłby to zwykły podmiot gospodarczy (np. firma zarejestrowana w CEIDG).

Jak wybrać operatora komórkowego – najważniejsze kwestie

Obecnie trudno wyobrazić sobie życie bez telefonu komórkowego. Smartfon z dostępem do Internetu jest już nie tylko narzędziem do komunikacji, a już na pewno nie wyłącznie poprzez rozmowy czy SMS-y. Współcześnie to centrum rozrywki z dostępem do filmów, portali społecznościowych, muzyki, serwisów aukcyjnych, poczty e-mail i stron WWW. Drogą online można załatwić coraz więcej codziennych spraw, dlatego warto zdecydować się na usługodawcę optymalnego względem potrzeb i wymagań. Przed ostatecznym wyborem zalecamy zwrócić uwagę na kilka kwestii, tj.:

  • opinie klientów o operatorze, poszczególnych ofertach i jakości świadczonych usług – m.in. zasięg, jakość obsługi, sposób rozpatrywana reklamacji, elementy oferty.

  • potrzeby – każdy użytkownik ma inne potrzeby względem telefonu i Internetu (m.in. jaki model telefonu, ile gigabajtów Internetu w okresie rozliczeniowym).

  • mapy zasięgowe operatorów – mimo zapewnień operatorów o niezawodności połączenia, z zasięgiem i mocą sygnału bywa różnie. Dlatego warto sprawdzić, jak jest naprawdę, na przykład poprzez wykorzystanie karty prepaid wybranego operatora.

  • szczegóły oferty – niezależnie, gdzie toczy się rozmowa z konsultantem – w salonie stacjonarnym, telefonicznie czy przez Live Czat – zawsze należy dopytywać o szczegóły oferty, które są niejasne (np. opłata za przedwczesne zerwanie umowy).

  • wysokość miesięcznego zobowiązania – operatorzy przygotowują różne oferty, dlatego dość łatwo znaleźć produkt wręcz stworzony pod siebie. Ważne, aby zdecydować się na ratę abonamentu (np. za telefon, laptop lub tablet z Internetem, pakiet urządzeń), która nie obciąży nadmiernie domowego budżetu. Jest to ważne zwłaszcza przy zakupie komputera na raty czy kilku urządzeń, kiedy wysokość miesięcznego zobowiązania może być nawet kilkukrotnie wyższa niż wyłącznie przy samym abonamencie.

Kiedy warto zmienić operatora usług telekomunikacyjnych?

Zmiana operatora po okresie rozliczeniowym jest jak najbardziej możliwa i bezpłatna. Warto ją rozważyć, ale pod warunkiem, że nowy operator faktycznie oferuje usługi wyższej jakości. Nad zmianą dostawcy usług telekomunikacyjnych warto zastanowić się w kilku sytuacjach, tj.:

  • pogorszenie jakości usług;

  • notoryczne usterki, błędy i sytuacje bez rozwiązania problemu ze strony operatora;

  • długi czas oczekiwania na naprawę/usunięcie usterki;

  • słaby kontakt z Biurem Obsługi Klienta;

  • bardziej konkurencyjna oferta u innego operatora.

Oferta operatora PLAY – jeden z liderów na rynku telefonii komórkowej

Bez wątpienia Play to obecnie jeden z liderów w branży usług telekomunikacyjnych. Jeżeli przyjrzeć się różnym badaniom, blisko 1 na 4 użytkowników jest właśnie w sieci Play, a z usług operatora korzysta ponad 15 milionów klientów. Play świadczy swoje usługi na rzecz klientów indywidualnych i firm na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Natomiast nowoczesna sieć telekomunikacyjna operatora (2G /3G /4G LTE/5G) obejmuje 99% ludności Polski.

W usłudze Play znajdują się smartfony dostępne:

  • na umowę (abonament);

  • na kartę;

  • w formule MIX.

Oprócz tego to szeroka oferta laptopów, tabletów oraz usług Internetu i telewizji. Play ma wiele do zaoferowania nie tylko dla klienta indywidualnego, ale i oferuje też specjalne usługi dla firm – małych i dużych. Oferta jest więc bardzo szeroka i skierowana do wszystkich użytkowników, którzy potrzebują telefonu czy Internetu. Oczywiście jest to operator w pełni bezpieczny i regulowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Play Expert poleca

Sprawdź najkorzystniejsze oferty na play.pl