wróć do Jak korzystać z Google Play

FAQ - Jak korzystać z Google Play

Czy Sklep Google Play™ ma coś wspólnego z operatorem telekomunikacyjnym PLAY - P4 sp. z o.o.?
Nie. Sklep Google Play™ należy do firmy Google. Kupując aplikacje w Sklepie Google Play™ kupujesz je od Google.

Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować w Sklepie Google Play™, kiedy korzystam z Wi-Fi?
Tak

Czy mogę wybrać „Zapłać z Play” i kupować, kiedy jestem w roamingu krajowym/zagranicznym?
Tak

Czy zapłacę za transfer danych?
Tak. Przeglądanie stron Sklepu Google Play™ i pobieranie aplikacji nie jest zwolnione z opłat za transfer danych. Możesz też skorzystać WiFi – w takim przypadku nie ponosisz kosztów transmisji danych.

Czy korzystając z ofert Play Internet mogę robić zakupy w Sklepie Google Play™ i korzystać z opcji „Zapłać z Play” ?
Tak, jeśli karta SIM Play Online jest włożona do tabletu lub telefonu.
Nie, jeśli karta SIM jest włożona do modemu.

Jestem użytkownikiem karty pre-paid lub mix. Czy mogę korzystać z usługi „Zapłać z Play”?
Nie. Aktualnie usługa jest dostępna tylko dla Użytkowników posiadających abonament.

Mam abonament w PLAY, ale nie mogę skorzystać z opcji „Zapłać z Play” – dlaczego?

Może być kilka powodów:

  • Włączona blokada Zakupów Mobilnych, co oznacza również zablokowanie usługi „Zapłać z Play”.
  • Przekroczona kwota na Zakupy Mobilne w danym cyklu rozliczeniowym.
  • Nieopłacone wcześniejsze faktury.
  • Usługa jest niedostępna z powodu trwającej realizacji cesji, konsolidacji lub rozkonsolidowania konta abonenckiego.
  • Blokada połączeń wychodzących.

Jak i kiedy zapłacę za zakupy w Sklepie Google Play™?
Opłata za zakupione aplikacje pojawi się na rozliczeniu towarzyszącemu fakturze za usługi telekomunikacyjne od PLAY. Termin płatności będzie wskazany na tym rozliczeniu (termin płatności za zakupy w Sklepie Google Play™ jest taki sam jak za fakturę za usługi telekomunikacyjne).

Czy zakupioną aplikację (kontent) będzie można pobrać na dowolne urządzenie (nowy telefon, tablet)?
Tak. Raz pobrane aplikacje są zapisywane na koncie Użytkownika w Sklepie Google Play™ w sekcji „Moje Aplikacje Android” i można je pobierać ponownie, na przykład po zmianie telefonu.

Jak zakupy w Sklepie Google Play™ będą wyglądać na moim rachunku telefonicznym?
Kwota za zakupy w Sklepie Google Play™ powiększy „Kwotę do Zapłaty” wskazaną na fakturze.
Zakupy będą widoczne w rozliczeniu towarzyszącym fakturze za usługi telekomunikacyjne.

Rozliczenie Zakupów Mobilnych znajdziesz:

  • W sekcji: Rozliczenie Konta Zakupy Mobilne – kwoty pobrane na rzecz osób trzecich
  • W sekcji: Szczegóły bieżącego rozliczenia - Zakup Google: [Nazwa producenta] – [Nazwa aplikacji] (data zakupu), np. Zakup Google: Byss mobile sp.j. - InstaPlace (31/07/2013)

Zakupy, za które płacę kartą kredytową, mogę zobaczyć na wyciągu bankowym. A gdzie mogę zobaczyć zakupy, za które zapłaciłem wybierając „Zapłać z Play”?

  • Transakcje będą widoczne w serwisie PLAY24. Zobaczysz tam status transakcji, tzn. czy dana transakcja obciążyła już rachunek. W serwisie PLAY24 nie są widoczne transakcje anulowane.
  • W Sklepie Google Play™ po zalogowaniu do swojego konta w Google https://play.google.com/store/account zobaczysz wszystkie transakcje (obciążenia i anulowania transakcji) niezależnie od tego, czy zakupy zostały opłacone kartą kredytową czy opcją „Zapłać z Play”.

Czy otrzymam SMS potwierdzający dokonanie zakupu?
Tak plus otrzymasz e-mail od Sklepu Google Play™ z informacją o dokonanej transakcji.

Co mam zrobić, jeżeli nie otrzymałem zwrotu opłat pomimo, że Sklep Google Play potwierdził ich anulowanie?
Zasady zwrotu środków różnią się w zależności od kupionego produktu. Szacowany termin zwrotu środków wynosi od 1 do 60 dni roboczych. Więcej szczegółów na stronie https://support.google.com/googleplay/answer/2479637

Dlaczego nie mogę korzystać z usługi „Zapłać z Play”, chociaż wcześniej działała?
W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie masz blokady zakupów mobilnych oraz czy masz dostępny limit na zakupy. Jeżeli wykluczysz te sytuacje przejdź do ustawienia formy płatności w ustawieniach Sklepu Google Play™. Usuń metodę płatności z PLAY po czym ponownie ją ustaw. Instrukcja włączania płatności z Play jest na stronie https://www.play.pl/pomoc/platnosci/konfiguracja-zaplac-z-play-w-google-play.html

Czy mogę kontrolować zakupy, jeżeli z numeru korzysta dziecko?
Tak, jest możliwość ustawienia kontroli rodzicielskiej zgodnie z instrukcją na stronie https://support.google.com/googleplay/answer/1075738?hl=pl Bez względu, czy wybrałeś opcję płatności „Zapłać z Play", czy płatność kartą, możesz ustawić opcję potwierdzania każdego zakupu hasłem do konta google.

Gdzie mogę kierować reklamacje, jeśli coś jest nie w porządku?

    • Do producenta aplikacji – jeśli wystąpił jakikolwiek problem z aplikacją, bo np. nie działa; nie spełnia oczekiwań; nie jest zgodna z opisem; jest niskiej jakości.
    • Do PLAY – jeśli naliczono nieprawidłową opłatę i odbiega ona od kwoty zaprezentowanej na stronie https://play.google.com/store/account
    • Do Google – jeśli zapłaciłem, ale z powodu jakiegoś błędu nie mogę pobrać aplikacji.

Więcej szczegółów znajdziesz na https://www.play.pl/pomoc/serwis/jak-zglosic-reklamacje-w-google-play.html

 

wróć do Jak korzystać z Google Play

Potrzebujesz więcej pomocy?

Potrzebuję pomocy Wszystko już wiem

"Maćka przepełnia radość gdy dowiaduje się, że mógł komuś pomóc"
Cieszymy się z nim, że mogliśmy Ci pomóc.
zespół Play

Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas, jeżeli potrzebujesz pomocy

790 500 500 lub *500 jeśli dzwonisz z telefonu w Play (*600 lub 790 600 600 jeśli jesteś klientem biznesowym)

Wejdź do Play24

Zaloguj się do Play24. Tu są wszystkie potrzebne dla Ciebie informacje. zaloguj się

Sprawdź też informacje na forum Play

forumplay.pl