Czat RCS – najnowszy
wymiar komunikacji

Jak zacząć korzystać

Dlaczego warto

  • Długie wiadomości
    wzbogacone plikami

    Wysyłaj długie wiadomości tekstowe i dodawaj do nich zdjęcia, GIF-y i pliki do 100 MB.

  • Status dostarczenia
    wiadomości

    Sprawdzaj, czy Twoje wiadomości zostały dostarczone, odczytane lub ktoś właśnie na nie odpisuje.

  • Czaty grupowe

    Rozmawiaj z kilkoma osobami jednocześnie w jednej konwersacji.

Czym jest Czat RCS

Czat RCS to nowy standard wysyłania wiadomości tekstowych, nazywany następcą SMS i MMS. Co to oznacza w praktyce? Teraz możesz pisać znacznie dłuższe wiadomości, dodawać do nich pliki do 100 MB i sprawdzać status dostarczenia.

Czat RCS jest dostępny na Twoim telefonie bez dodatkowych opłat. Nie musisz pobierać żadnych aplikacji ani zakładać specjalnego konta – możesz od razu zacząć pisać.

Jak działa Czat RCS

Czat RCS działa na zasadzie transmisji danych. Możesz z niego korzystać, jeśli jesteś w zasięgu sieci Play lub Wi-Fi.

Telefony, które obsługują Czat RCS

Żeby korzystać z Czatu RCS, potrzebujesz telefonu zakupionego w Play z aplikacją Wiadomości od Samsunga.

Jak wysłać Czat RCS

Możesz wysyłać wiadomości do wszystkich w Play, którzy korzystają z usługi. Poznasz ich po tym, że
podczas pisania, dymki w oknie wiadomości będą miały odpowiedni kolor – inny
dla Czatu RCS, inny dla SMS. Tak samo wysłane wiadomości są oznaczone właściwymi kolorami.
Jeśli piszesz do osoby, która nie korzysta z Czatu RCS, wiadomość zostanie wysłana jako zwykły SMS lub MMS.

Jak zacząć korzystać

  • Sprawdź, czy Twój telefon obsługuje
    Czat
    RCS i jest zaktualizowany
    do najnowszej wersji
    oprogramowania.

  • Usługę Czat RCS włączysz przy
    pierwszym
    uruchomieniu aplikacji,
    która obsługuje
    wiadomości.

  • Po włączeniu Czatu RCS na
    wyświetlaczu
    zobaczysz komunikat
    o tym, że usługa jest
    aktywna.
    Możesz już wysyłać wiadomości
    w
    nowym standardzie.

Dodatkowe informacje

  • Samsung Galaxy S10
    Samsung Galaxy S10+
    Samsung Galaxy S10e
    Telefon musi być zakupiony w Play i zaktualizowany do najnowszej wersji oprogramowania
  • Czat RCS (Rich Communication Service) jest najnowszym standardem wysyłania długich wiadomości tekstowych, do których można dodawać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, GIF-y czy pliki nawet do 100 MB. Usługa działa w oparciu o transmisję danych.
    • Wysyłanie długich wiadomości tekstowych (pojedyncza wiadomość jest dłuższa od standardowego SMS-a, który ma maksymalnie 160 znaków).
    • Dodawanie dowolnych multimediów, w tym zdjęć, filmów, plików i wiadomości głosowych do 100 MB.
    • Możliwość sprawdzenia, czy wiadomość została dostarczona i odczytana.
    • Tworzenie Czatów grupowych.
    • Sprawdzanie, czy rozmówca wpisuje tekst.
    • Działanie usługi w sieci Wi-Fi.
    • Udostępnianie lokalizacji.
  • Z Czatu RCS mogą skorzystać wszyscy klienci Play, którzy włączyli transmisję danych i mają urządzenie, na którym jest dostępna usługa.
  • Obecnie usługa jest dostępna tylko dla wybranych modeli telefonów, zakupionych w Play i zaktualizowanych do najnowszej wersji oprogramowania
    • Samsung Galaxy S10
    • Samsung Galaxy S10+
    • Samsung Galaxy S10e
    Czat RCS będzie stopniowo udostępniany na coraz większą liczbę urządzeń. Listę będziemy aktualizować na bieżąco.
  • Jeśli masz model telefonu z systemem od Android 10.0, na którym jest dostępna usługa (listę urządzeń znajdziesz wyżej), Czat RCS włączy się sam po zalogowaniu do sieci Play. Jeśli musisz zaktualizować oprogramowanie, usługa włączy się automatycznie po aktualizacji. Po włączeniu usługi na wyświetlaczu telefonu zobaczysz komunikat o tym, że Czat RCS jest aktywny.
  • Żeby sprawdzać, czy usługa jest włączona, wejdź w: Ustawienia wiadomości > Ustawienia Czatu RCS, status włączony oznacza, że usługa jest aktywna na Twoim urządzeniu.
  • Tak, możesz wyłączyć usługę. Żeby to zrobić, wejdź w: Ustawienia wiadomości > Ustawienia Czatu RCS i zmień znacznik usługi na wyłączony.
  • Po wyłączeniu usługi Twoje wiadomości będą wysłane jako SMS lub MMS.
  • Jeśli podczas wysyłania wiadomości będziesz mieć problem z dostępem do internetu, wiadomość zostanie przechowana i ponownie wysłana w ciągu 5 minut. Jeśli po upływie 5 minut nadal nie będziesz mieć internetu, zapytamy Cię, czy chcesz wysłać wiadomość w formie SMS. Pamiętaj: W ustawieniach Czatu RCS możesz wybrać opcję automatycznego wysyłania niedostarczonych wiadomości jako SMS lub MMS.
  • Jeśli wysyłasz wiadomość do osoby, która nie ma dostępu do internetu, dostanie od Ciebie SMS-a niezależnie od tego, czy korzysta z Czatu RCS, czy nie. Czy każdy odbiorca otrzyma ode mnie wiadomość w formie Czatu RCS? Nie, tylko osoby, które korzystają z Czatu RCS dostaną wiadomość w tej formie. Pozostałe osoby dostaną zwykły SMS lub MMS. Obecnie usługa Czat RCS działa tylko między klientami Play, którzy mają wybrane modele telefonów z systemem od Android 10.0. Niedługo wiadomości w formie Czatu RCS będzie można wysyłać także do znajomych w innych sieciach i z innymi urządzeniami niż wymienione wcześniej.
  • Jeśli osoba do której piszesz, nie korzysta z usługi Czat RCS, Twoje wiadomości zostaną wysłane jako SMS lub MMS.
  • Kiedy zaczniesz pisać, kolor przycisku WYŚLIJ oraz dymków w oknie wiadomości pokazuje, czy używasz Czatu RCS.
  • Nie pobieramy opłaty aktywacyjnej ani żadnych miesięcznych opłat za korzystanie z usługi. Czat RCS działa w oparciu o transmisję danych, dlatego jeśli nie jesteś w zasięgu Wi-Fi, korzystanie z usługi pomniejsza Twój pakiet danych. Jeśli nie masz pakietu internetu, usługę rozliczymy zgodnie z cennikiem transmisji danych dla Twojej taryfy. Jeśli wyślesz wiadomość do osoby, która nie korzysta z usługi Czat RCS, rozliczymy ją jako SMS lub MMS. 
  • Przeciętna wiadomość Czat RCS składa się z około 3-5 wierszy tekstu i wykorzystuje bardzo małą ilość danych (około 2 kB). Kiedy dodasz do niej multimedia, takie jak obrazy czy filmy, ilość zużywanych danych zależy od rozmiaru pliku, który chcesz wysłać. Maksymalnie plik może mieć 100 MB. 
  • Usługa Czat RCS powstała z myślą o tych, którzy chcą wysyłać długie wiadomości tekstowe, wzbogacone o obrazy, zdjęcia i pliki do 100 MB.
  • W przypadku problemów z usługą skontaktuj się z Obsługą Klienta Play. Możesz to zrobić przez Czat w aplikacji Play24 lub dzwoniąc pod numer 790 500 500.