Obszar Gwarancja Rękojmia Niezgodność z umową
Odpowiedzialność Gwarant (producent lub dystrybutor)Sprzedawca Sprzedawca
Kto może złożyć reklamację Klient indywidualny i biznesowyKlient indywidualny, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej – sprzęt zakupiony do 31.12.2022 r., klient biznesowyKlient indywidualny, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, wspólnik spółki cywilnej – sprzęt zakupiony po 01.01.2023 r.
Okres trwania Jeśli gwarant nie napisał inaczej w karcie gwarancyjnej, gwarancja obowiązuje przez 2 lata 2 lata2 lata
Zakres (możliwe żądania) Naprawa / zgodnie z kartą gwarancyjnąNaprawa, wymiana, obniżenie ceny, rozwiązanie umowy zakupu Naprawa, wymiana, obniżenie ceny, rozwiązanie umowy zakupu
Termin rozpatrzenia reklamacji Jeśli gwarant nie wpisał innego terminu w karcie gwarancyjnej – 14 dni 14 dni kalendarzowych14 dni kalendarzowych
Okres trwania po wymianie całego urządzenia 2 lata od daty wymiany2 lata od daty wydania pierwotnego urządzenia 2 lata od daty wydania pierwotnego urządzenia
Podstawa prawna art. 577 § 1 Kodeksu cywilnegoart. 558 § 1 Kodeksu cywilnego Ustawa o Prawach Konsumenta

Wybierz kategorię i kup korzystniej on-line