Desktop_chmura_cover.png
Wiedza dla biznesu

Jak wygląda udana współpraca centrum danych z integratorem IT? 5 przykładów wzmocnienia projektów IT

8 lutego 2024 3 minuty czytania

Jesteś Integratorem? Zastanawiasz się, kiedy warto zwrócić się do operatora centrum danych? Nasi specjaliści przeanalizowali najczęstsze przypadki, w których zrealizowali udane projekty z Integratorami IT. Na podstawie zdobytych w praktyce doświadczeń opisaliśmy wybrane sytuacje, w których warto rozważyć współpracę z operatorem centrów danych.

 

Sytuacja nr 1 - migracja do chmury dla klientów on-premise

Sytuacja nr 2 - monitoring 24/7/365 w centrach danych Grupy Play

Sytuacja nr 3 - technologiczny fundament dla rozwiązań SaaS

Sytuacja nr 4 - profesjonalne powierzchnie dla infrastruktury IT

Sytuacja nr 5 - wsparcie pre-sales od Grupy Play

Sytuacja nr 1 – migracja do chmury dla klientów on-premise

Twój Klient, który dotąd bazował na infrastrukturze on-premise, chce przenieść swoje zasoby do chmury obliczeniowej i szuka optymalnego dla siebie rozwiązania. Podoba mu się model rozliczenia abonamentowego.
Dla specjalistów z centrów danych Play takie sytuacje to codzienność. Po przeanalizowaniu projektu Integrator może liczyć na rekomendację odpowiedniego modelu infrastruktury - dowiedz się więcej o usługach Chmura i centra danych. W ramach współpracy, eksperci Play, wspólnie z Integratorem, nie tylko zaprojektują rozwiązanie, kupią sprzęt (CAPEX po stronie Play), zainstalują i skonfigurują całe środowisko, ale także zarekomendują dodatkowe usługi zarządzania i backupu. Całe rozwiązanie będzie dostępne w wygodnym modelu abonamentowym. Możliwe są dwa modele współpracy z Integratorem: operator centrum danych może występować jako poddostawca i Partner Technologiczny usług Integratora lub jako bezpośredni dostawca dla klienta.

Sytuacja nr 2 – monitoring 24/7/365 w centrach danych Grupy Play

Chcesz zaoferować klientowi projekt, w którym niezbędny jest nadzór nad usługami w trybie 24/7/365, a nie posiadasz własnego zespołu odpowiedzialnego za monitoring. Centra danych Grupy Play mają do dyspozycji dyżurnych operatorów, którzy czuwają nie tylko nad infrastrukturą, ale też nad realizacją usług. Oznacza to, że dzięki współpracy z Play usługi świadczone przez Integratora w naszych centrach danych, mogą być monitorowane w trybie 24/7/365. Play może monitorować praktycznie każdy element ekosystemu IT, począwszy od CPU/RAM/Storage maszyn wirtualnych, po bazy danych czy punkty styku DB/APP lub OS/APP. Na życzenie wykonywane są również graficzne panele do zarządzania infrastrukturą dla administratorów czy kadry zarządzającej.

Sytuacja nr 3 – technologiczny fundament dla rozwiązań SaaS

Szukasz technologicznego fundamentu pod budowane dla klienta rozwiązanie SaaS, np.: system typu ERP, e-commerce, księgowy etc.? Chcesz, żeby było ono uruchomione na skrojonej na miarę, skalowalnej, bezpiecznej i zarządzanej infrastrukturze. Specjaliści Play przygotują projekt, w którym dostosują wielkość zasobów, poziom bezpieczeństwa i rozwiązania telekomunikacyjne tak, aby środowisko było optymalnie dopasowane do potrzeb Klienta końcowego. Najczęściej wykorzystywaną opcją jest prywatna, sklastrowana infrastruktura serwerowa z wieloma dodatkowymi opcjami, np. backupu (także do chmury), czy geograficznego rozproszenia zasobów w ramach sieci połączonych centrów danych.

Sytuacja nr 4 – profesjonalne powierzchnie dla infrastruktury IT

Chcesz mieć do dyspozycji powierzchnię w profesjonalnym centrum danych, gdzie na własnej infrastrukturze będziesz świadczył usługę dla klienta końcowego. W zależności od potrzeb, centrum danych Play udostępni Ci szafy, kiosk i/lub cały moduł w jednym ze swoich centrów danych. Zaawansowane systemy zasilania, chłodzenia oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz wymagające procedury bezpieczeństwa i liczne certyfikaty ISO/IEC gwarantują, że do Twoich systemów będą miały dostęp wyłącznie odpowiednie osoby. Możesz liczyć na ciągły nadzór nad infrastrukturą realizowany przez doświadczonych inżynierów, konkurencyjne ceny energii elektrycznej oraz dostęp do zespołu architektów i administratorów pomocnych w kreowaniu i utrzymaniu usług dla klientów.

Sytuacja nr 5 – wsparcie pre-sales od Grupy Play

Szukasz Partnera, który udzieli Ci wsparcia na etapie pre-sales. Możesz liczyć na wsparcie służb technicznych i handlowych centrum danych Play już na etapie prac koncepcyjnych. Wspólnie poszukamy najlepszego rozwiązania dla klienta końcowego. Dodatkowo inżynierowie Play udostępnią Ci wyodrębnione zasoby wirtualne przeznaczone wyłącznie dla Twoich potrzeb i pomogą w ich konfiguracji. Możesz uruchomić na nim wersję testową lub PoC rozwiązania dla Klienta końcowego. Zaakceptowany projekt może stać się środowiskiem produkcyjnym, co oszczędza sporo czasu na etapie wdrożeniowym.

Play Expert poleca

Sprawdź najkorzystniejsze oferty na play.pl