Przygotowaliśmy obszerny raport “Co zmienił COVID? Play i klienci podczas pandemii“, który pokazuje jak przeszliśmy przez lockdowny – zarówno jeśli chodzi o użycie sieci, jak i naszą mobilność, czyli przemieszczanie się. Wraz z rozpoczęciem pandemii gwałtownie wzrósł ruch w sieci, choćby w miejscach dużych osiedli, które dotychczas pozostawały “uśpione” w standardowych godzinach pracy i nauki. Stopniowo wzrastała także ilość połączeń i obciążenie sieci w takich miejscach jak szpitale i punkty wykonywania testów. Wyniki pomiarów tego jak wzrosło zużycie danych komórkowych pokazują aż 60% skok w stosunku do okresu przed pandemią – wynika z naszego raportu. Co ciekawe, klienci wrócili nawet do pisania SMS-ów, których popularność z roku na rok malała za sprawą rozwoju różnego rodzaju komunikatorów. Zmienił się także rozkład ruchu w sieci – wzrosła ilość danych przesyłanych przed południem, natomiast zmalała w dotychczasowym szczycie, czyli wieczorem.
Zmienił się też rytm snu klientów Play. Zużycie transmisji danych wskazuje na to, że budzili się średnio o 30 minut później niż przed pandemią. Z drugiej strony, o tyle samo później Polacy kładli się spać. Klienci Play pokazali także, że bardzo poważnie traktują obostrzenia związane z pandemią i stosują się do apeli o pozostanie w domach, zwłaszcza podczas pierwszego lockdownu.
Po więcej szczegółowych danych warto sięgnąć do całego raportu, który dostępny jest na stronie z komunikatem prasowym (znaczek PDF) oraz poniżej:
Raport PLAY Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na zachowania konsumentów oraz rozwój sieci