Ubezpieczenie telefonu – ile kosztuje i czy na pewno warto je wykupić.jpeg
Porady

Ubezpieczenie telefonu – ile kosztuje i czy na pewno warto je wykupić?

22 stycznia 2024 4 minuty czytania

 Coraz więcej osób się na nie decyduje, aby w wielu przypadkach nie martwić się o pokrycie kosztów naprawy. 

Telefon to urządzenie, bez którego ciężko wyobrazić sobie codzienne funkcjonowanie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na jego ubezpieczenie. Dzięki temu w wielu przypadkach nie trzeba się martwić o pokrycie kosztów naprawy. Dlaczego warto wybrać polisę i czy jest to inwestycja godna swojej ceny? Gdzie najlepiej ubezpieczyć telefon?

Spis treści:

  1. Dlaczego warto ubezpieczać telefon?
  2. Ubezpieczenie telefonu komórkowego po zakupie
  3. Ubezpieczenie telefonu od kradzieży – czy warto?
  4. Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

Dlaczego warto ubezpieczać telefon?

Wypadki losowe, jak sama nazwa wskazuje, są losowe. Mogą się wydarzyć, jednak nie muszą i dopóki wszystko jest w porządku, nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne bywa ubezpieczenie. Bez niego może się okazać, że straty przewyższają wartość telefonu i bardziej będzie się opłacać zakup nowego urządzenia.

Ubezpieczenie szczególnie warto rozważyć, gdy kupowany sprzęt należy do wyższej półki cenowej. Telefony kosztujące po 4-6 tys. zł czy nawet 10 tys. zł są urządzeniami, które z czasem nie tracą znacząco na wartości i mogą służyć właścicielowi przez długie lata.

Czy można więc dokupić ubezpieczenie telefonu? Tak, jest to możliwe. Co ważne, to forma ochrony, która może przydać się w wielu sytuacjach np. będzie skuteczna w chwili zepsucia sprzętu, ale także w przypadku jego zgubienia czy kradzieży.

Ubezpieczenie telefonu komórkowego po zakupie

Jest to często wybierana przez klientów opcja w chwili zakupu telefonu (stacjonarnie lub przez internet) i ustalania wszystkich warunków umowy. Wtedy też konsument ma możliwość wykupić ubezpieczenie. Zależnie od tego, jakiej będzie ono wysokości, obejmuje różne zdarzenia. Często przyjmuje formę przedłużenia gwarancji urządzenia.

Ubezpieczenie telefonu, np. w Play, ma charakter abonamentowy, co oznacza, że usługa obejmuje określoną w umowie kwotę, opłacaną co miesiąc wraz z innymi rachunkami za urządzenia u operatora. Taką możliwość mają klienci już korzystający z oferty Play, a także nowi konsumenci.

To, jaki jest koszt ubezpieczenia telefonu, zależy od kilku czynników. Jeden z nich to wartość sprzętu – to od niej zależy, jakiej wysokości abonament należy opłacać. Ponadto konsumenci mogą wybrać pakiet pełnego ubezpieczenia lub usługę ochrony wyświetlacza, co także będzie wpływać na cenę produktu.

Ubezpieczenie telefonu od kradzieży – czy warto?

Zakup ubezpieczenia telefonu używanego lub innego w odpowiednim wariancie gwarantuje właścicielowi zwrot wartości skradzionego urządzenia i pozwala na korzystanie z komórki zastępczej w ramach działania polisy.

Ponadto ubezpieczenie telefonu od kradzieży w Play pozwala na objęcie usługą nowych i używanych urządzeń. Dla klientów zostały przygotowane dwa pakiety.

W ramach Pakietu Premium konsument ma gwarancje ochrony w wypadku:

  • przypadkowego uszkodzenia sprzętu;

  • utraty urządzenia w wyniku kradzieży, kradzieży kieszonkowej, rabunku;

  • poniesienia kosztów nieuprawnionego użytku komórki w wyniku kradzieży, kradzieży kieszonkowej lub rabunkowej.

Bez polisy konsument pozostaje bez swojego telefonu i musi na własną rękę znaleźć urządzenie zastępcze. Nie otrzyma także zwrotu pieniędzy (jeśli pojawiłyby się dodatkowe koszty będące skutkiem kradzieży) i pozostaje mu liczyć na to, że sprzęt się znajdzie.

Sprawdź także: Jak zabezpieczyć smartfon przed kradzieżą?

Co obejmuje ubezpieczenie telefonu?

Jaka jest cena ubezpieczenia telefonu? Polisa może obejmować różne obszary, które zazwyczaj są szczegółowo określane w regulaminie, a także przyjmować różną kwotę. W przypadku polisy w Play klienci mogą liczyć na kilka wariantów i to od nich będzie zależeć poniesiony koszt.

Jeden z nich to pakiet Bezpieczny Telefon. Dostępny jest w dwóch opcjach – standard i premium. Pierwsza z nich zabezpiecza sprzęt przed przypadkowymi uszkodzeniami, a druga przyda się w wypadku kradzieży.

Ponadto konsumenci mogą skorzystać z oferowanego w Play pakietu Play360. Obsługiwany jest przez aplikację, dzięki której klienci mają dostęp do szeregu opcji oferowanych przez operatora. Wśród nich można znaleźć np. nawigację Play, a nawet skorzystać z priorytetowych połączeń z konsultantem. Serwis pozwala również na skorzystanie w promocyjny sposób z usług firm, które współpracują z Play.

Jak zgłosić szkodę z ubezpieczeniem telefonu w Play? W ramach wykupionego pakietu Play360 użytkownicy mają gwarancję naprawy telefonu używanego i nowego z pokryciem kosztów nawet do kilku tysięcy złotych. Zgłoszenia można dokonać przez stronę internetową lub dzwoniąc na specjalną infolinię.

Klienci mogą także skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia telefonu, które przyda się w wypadku uszkodzenia wyświetlacza. Nie od dziś wiadomo, że upadek sprzętu jest niczym ruska ruletka. Może nic się nie stać, ale istnieje też ryzyko, że zostanie uszkodzona szybka ochronna czy pęknie ekran.

Ochrona wyświetlacza to rodzaj ubezpieczenia, dzięki któremu naprawia się m.in.:

  • wyświetlacz;

  • przyciski, obudowę, aparat (jeśli uszkodzenie powstało równolegle ze zniszczeniem wyświetlacza);

  • telefon po zalaniu lub zatopieniu w wodzie.

Zależnie od wybranego pakietu (Ochrona Wyświetlacza lub Ochrona Wyświetlacza MAX) koszty, jakie pokryje serwis, mogą wynieść nawet równowartość ceny urządzenia.

Play Expert poleca

Sprawdź najkorzystniejsze oferty na play.pl