Jak wydłużyć czas pracy baterii w smartwatch bądź smartband?

Wiele osób narzeka na krótki czas działania baterii w smartwatchach oraz smartbandach. Jak sprawić, by nasz „osobisty trener” działał dłużej na jednym naładowaniu? Owszem, można kupić urządzenie z najlepszą na rynku baterią, ale jego cena z pewnością będzie przeszkodą dla niejednej osoby. Na szczęście, nawet jeśli posiadamy budżetowy inteligentny zegarek albo opaskę, można postarać się wydłużyć czas ich działania – podpowiadamy, jak to zrobić!

Spis treści:

  1. Wygaś podświetlenie tarczy inteligentnego zegarka
  2. Wyłącz powiadomienia ze smartfona…
  3. …oraz aplikacje
  4. Czy do uprawiania sportu potrzebujesz komunikacji z innym sprzętem?
  5. O czym jeszcze warto pamiętać?

Nawet najlepsze smartwatche zazwyczaj oferują czas działania od 3 do 7 dni. Trochę lepiej radzą sobie opaski – te mogą działać nawet do kilkudziesięciu dni. Czas ten ulega jednak skróceniu, kiedy tylko zaczniemy intensywniej korzystać ze wszystkich funkcji tych gadżetów. Okazuje się jednak, że sposobów na wydłużenie pracy baterii w urządzeniach, takich właśnie jak smartwatch czy smartband, jest wiele. Nie każdy z nich korzysta, a warto je przetestować.

Wygaś podświetlenie tarczy inteligentnego zegarka

W smartfonach najwięcej baterii zużywa oczywiście wyświetlacz. Podobnie jest w przypadku smartwatchy albo smartbandów. Ekran jest najważniejszym elementem tego typu urządzeń. Jeśli chcesz dłużej korzystać ze swojego ulubionego sprzętu podczas aktywności fizycznej, pamiętaj o tym, by wygaszać go wtedy, kiedy nie jest używany. Już po kilku takich próbach zobaczysz, że w znacznym stopniu zmniejszy to częstotliwość ładowania inteligentnego zegarka albo smartbanda.

Producenci prześcigają się, by w rozsądnej cenie zaoferować jak najlepsze parametry wbudowanej baterii, ale nawet i najbardziej pojemny akumulator narażony jest na olbrzymie straty energii właśnie poprzez świecący się wyświetlacz. Zwłaszcza że wiele modeli już podczas samego ruchu nadgarstkiem, na którym mamy inteligentny zegarek albo opaskę, powoduje samoczynne podświetlenie wyświetlacza. Niektóre modele opasek oferują dodatkowo funkcję wybudzania urządzenia. Dopiero kiedy ją uaktywnisz, ekran zostanie podświetlony, a ty nie musisz martwić się zużyciem baterii.

W skrócie: eksperymentuj z ustawieniami wyświetlacza. Nie zawsze potrzebujesz, żeby świecił swoją maksymalną mocą. Czasami samo zmniejszenie jasności ekranu o połowę poskutkuje znacznie dłuższym czasem działania na jednym naładowaniu.

Wyłącz powiadomienia ze smartfona

Wiadomo, że nieodłącznym wyposażeniem smartwatcha albo inteligentnej opaski jest smartfon. Jeśli zdarzają Ci się długie spacery, bieganie na długich dystansach albo całodniowe wycieczki górskie, warto rozważyć wyłączenie wszelkich powiadomień ze smartfona. Niestety, nie każdy zdaje sobie sprawę, że każde nowe powiadomienie, a nawet jego dźwięk (czy to ze świata mediów społecznościowych, czy nowa wiadomość SMS lub MMS) również powodują spadki wydajności baterii. Oczywiście, można te powiadomienia odczytać od razu, by nie „zalegały” na wyświetlaczu i nie pożerały w dalszym ciągu pojemności akumulatorka… albo można je także całkowicie wyłączyć na czas naszego treningu.

To fakt, wiele osób nie wyobraża sobie treningu bez dostępu do najświeższych powiadomień, a nawet informacji o tym, że ktoś właśnie do nich dzwonił. Czy jednak za każdym razem, kiedy idziesz biegać do lasu, w którym zasięg jest słabszy (co także ma ogromny wpływ na baterię), musisz być powiadamiany o aktywności znajomych na Facebooku czy Instagramie? Nie możesz poczekać do przyjścia do domu, by odczytać powiadomienia z poziomu naładowanego smartfona? To chyba lepsze rozwiązanie, prawda?

Odłącz aplikacje

Warto zastanowić się także nad tym, jakie aplikacje, które na bieżąco działają w tle, są konieczne do tego, by skutecznie przeprowadzić trening na świeżym powietrzu. Czy faktycznie potrzebujesz kilkunastu z nich? A może by tak po prostu na czas treningu zamknąć te apki i wrócić do nich dopiero później?

Warto wykonać szybki test. Zobacz, które z aplikacji działają w tle na smartfonie. Zapewne okaże się, że większość z nich nie jest w pełni potrzebna podczas codziennego użytkowania smartfona. Tak samo jest w przypadku smartbanda albo inteligentnego zegarka. Co ważne, musisz mieć świadomość, że w czasie, gdy czytasz ten artykuł, w tle działa… ponad 10 aplikacji! Po prostu zamknij te niepotrzebne (oczywiście wyjątkiem są aplikacje systemowe, bez których dane urządzenie nie mogłoby prawidłowo funkcjonować).

Czy do uprawiania sportu potrzebujesz komunikacji z innym sprzętem?

Nieodłącznym elementem wpływającym na szybsze zużycie baterii w smartbandzie i smartwatchu jest włączona łączność bezprzewodowa z innymi urządzeniami. Czy kiedy wychodzisz z domu, wyłączasz Wi-Fi w telefonie? Przecież rzadko się zdarza, że będziesz chciał połączyć się z siecią właśnie poprzez Wi-Fi, np. czekając na przystanku czy w kolejce w sklepie. To samo dotyczy inteligentnych zegarków. Skoro robisz trening, Wi-Fi nie jest Ci w niczym potrzebne. No chyba że masz ze sobą telefon, który masz połączony ze smartwatchem. Ale przecież po to kupiłeś smartwatcha, by móc zostawić telefon w domu, prawda?

Włączona komunikacja z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth to również przyczyna szybszego rozładowywania się smartbanda albo inteligentnego zegarka. Jeśli nie musisz łączyć się akurat ze swoim smartfonem, wyłącz Bluetooth. Chyba że nie wyobrażasz sobie treningu bez słuchania muzyki, a twoją jedyną opcją są słuchawki bezprzewodowe (działające na Bluetooth).

O czym jeszcze warto pamiętać?

Przedstawione sposoby są najważniejsze z tych, które mają realny wpływ na wydłużenie działa baterii w inteligentnych zegarkach albo opaskach. Oczywiście są jeszcze inne, jak np. wyłączenie NFC podczas treningu. Jeśli podczas swojej aktywności fizycznej nie potrzebujesz modułu GPS, także możesz go wyłączyć. Niestety, ale ustalanie dokładnej pozycji na mapie za pomocą technologii GPS jest jedną z najczęstszych przyczyn szybszego rozładowania baterii.

W niektórych modelach masz do wyboru opcję wymiany tarczy zegarka na inną (mniej zużywającą baterię). Sprawdź, która z proponowanych przez twój smartwatch tarcz zużywa najmniej energii i zacznij korzystać tylko z niej. Zawsze możesz powrócić do swojej ulubionej tarczy (z wieloma animowanymi motywami pożerającymi baterię jak bestia), ale po skończonym treningu.

Warto także zwrócić uwagę (zwłaszcza po długim czasie używania smartwatcha albo smartbanda) na aplikacje, których nie używamy, a które zostały zainstalowane kiedyś. Gdyby przeprowadzić ankietę na temat niepotrzebnych aplikacji wśród użytkowników smartfonów, z pewnością okazałoby się, że wielu z nich każdego dnia traci zasoby swojego smartfona poprzez apki, które kiedyś zostały zainstalowane, a teraz nie są im do niczego potrzebne (bo po prostu o nich zapomnieli).

Na koniec warto także skorzystać z automatycznych „sprzątaczy”, czyli niewielkich (pojemnościowo) apek, które każdego dnia będą usuwały np. niepotrzebne rzeczy z pamięci urządzenia. Jeśli natomiast wybierasz się na długi spacer albo całodniową wędrówkę po górach, pamiętaj o tym, że w każdej chwili możesz włączyć tryb oszczędności energii. Urządzenie działa wtedy w nieco innym trybie, nie zużywającym baterii tak szybko, jak zwykle, a ty wciąż możesz korzystać z jego najważniejszych funkcji.

Rekomendowane