Działy zajmujące się obsługą zamówień to bez wątpienia jedne z najbardziej tętniących życiem miejsc w naszej firmie. Wyobraźcie sobie, że średnio co 23 sekundy ktoś składa u nas zamówienie. I tak codziennie, przez cały rok!
Każdego dnia przez nasze ręce przechodzi kilka tysięcy paczek. A gdy nadchodzi okres świąteczny czy wyprzedażowy, ich liczba potrafi wzrosnąć nawet dwukrotnie. My jednak nigdy nie zwalniamy tempa – aż 94% przesyłek realizujemy tego samego lub następnego dnia. W sumie w ciągu roku wysyłamy i odbieramy aż 2 000 000 paczek.
Jakie są etapy wysyłki?
Nowy telefon i najbardziej odpowiedni abonament już wybrany? Świetnie. Ale co dalej? Jeśli składacie swoje zamówienie online lub telefonicznie, pierwszym krokiem jest weryfikacja tożsamości. Na etapie składania zamówienia możecie wybrać jeden z kilku dostępnych sposobów. Bez dwóch zdań najwygodniejszą i najszybszą opcją jest weryfikacja z pomocą aplikacji mObywatel lub usługi mojeID. Co zyskujecie, wybierając to rozwiązanie? Przede wszystkim czas! Wasze zamówienie jest kompletowane i wysyłane niezwłocznie po pomyślnej weryfikacji – jedyne opóźnienie to czas, który sami poświęcicie na potwierdzenie tożsamości (macie na to 3 dni).
Gdy zamówienie jest już zweryfikowane, czas na jego kompletowanie. Wyposażeni w specjalne skanery przemierzamy alejki magazynu, zbierając wszystkie elementy zamówień. Każdy produkt ma swoje miejsce i kod, dzięki czemu proces przebiega sprawnie i szybko.
Gdy mamy już wszystko czas na następny etap – pakowanie. Wasze paczki pakujemy z najwyższą starannością. Każdy telefon, router czy telewizor jest odpowiednio zabezpieczany przed uszkodzeniami, które mogłyby powstać podczas transportu.
To, co nas wyjątkowo cieszy, to fakt, że zdecydowana większość przesyłek Play jest w 100% ekologiczna. Opakowania produkowane są z certyfikowanego ekologicznego materiału, co oznacza zero plastiku i długo rozkładających się odpadów.
Dodatkowo, w przypadku 95 na 100 przesyłek wszystkie regulaminy i umowy przekazujemy Wam elektronicznie mailem, bez konieczności drukowania ich papierowych wersji. W ten sposób oszczędzamy też tysiące kartek.
Średni czas realizacji pojedynczego zamówienia to 70 sekund. Jest to możliwe dzięki zintegrowanemu systemowi do zarządzania zamówieniami połączonym z automatycznymi przenośnikami
Gdy paczka jest już gotowa, przychodzi czas na wysyłkę. Każda przesyłka otrzymuje swój unikalny numer, który pozwala śledzić jej drogę do celu. Gdy tylko opuszcza nasz magazyn, otrzymujecie powiadomienie SMS lub maila.
Przesyłkę możecie odebrać w dogodnym czasie, miejscu lub punkcie dzięki współpracy z najpopularniejszymi firmami kurierskimi: DPD, DHL i InPost.
Jak widzicie – cały proces, od złożenia zamówienia do momentu dostawy, jest starannie zaplanowany, by zapewnić Wam jak najlepsze doświadczenia zakupowe – szybkie, wygodne i przyjazne dla środowiska.
A co jeśli z jakiegoś powodu chcecie zwrócić produkt? Nie ma problemu! Nasz ekobox jest przystosowany do ponownego użycia w drodze powrotnej. Wystarczy wykorzystać samo opakowanie – to proste, wygodne i przyjazne dla środowiska.
Jesteście ciekawi, co jeszcze kryje się za kulisami Play? Śledźcie bloga, bo planujemy zabrać Was w kolejne ciekawe miejsca naszej firmy.