Wi‑Fi Calling

Dzwoń do bliskich na całym świecie,
za każdym razem,
kiedy jesteś
w zasięgu Wi‑Fi

Jak włączyć

Dlaczego warto

Z Wi‑Fi Calling możesz bez dodatkowych kosztów dzwonić
i wysyłać SMS-y przez sieć Wi‑Fi.

  • Zawsze w kontakcie

    Dzwoń i wysyłaj SMS-y z miejsc, gdzie zasięg jest ograniczony, np. z windy czy z domku na Mazurach. Wystarczy, że połączysz się z Wi‑Fi. Wszystkie połączenia będą rozliczane tak, jakbyś był w sieci Play.

  • Wysoka jakość połączeń

    Poczuj się, jakby Twój rozmówca stał tuż obok. Technologia HD Voice zapewnia czysty dźwięk bez szumów w słuchawce.

  • Nie wymaga aplikacji

    Nie musisz instalować dodatkowej aplikacji, żeby rozmawiać przez sieć Wi‑Fi. Funkcja ta znajduje się w ustawieniach telefonu.

  • Niższe koszty połączeń w roamingu

    Połącz się z siecią Wi‑Fi w dowolnym miejscu na świecie i płać za wykonane połączenia jak z Polski. Przykład:
    Dzwonisz z Niemiec do Polski –
    płacisz jak za połączenie lokalne w Polsce.
    Dzwonisz z Niemiec do Szwecji – płacisz jak za połączenie z Polski do Szwecji.
    Odebranie połączenia jest bezpłatne.

Jak włączyć funkcję
Wi‑Fi Calling w telefonie

Włącz w ustawieniach telefonu funkcję:
Połączenia/Rozmowy przez Wi‑Fi

Android

Pasek ustawień > Połączenie przez Wi‑Fi

iOS

Ustawienia > Telefon > Rozmowy przez Wi‑Fi

Jak rozliczymy rozmowy
i SMS-y przez Wi‑Fi Calling

Niezależnie skąd dzwonisz, rozmowy i SMS-y
rozliczymy tak jakby były wykonywane z Polski

  • Jeśli zadzwonisz z USA do Polski (na numer polski)

    Koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy lokalnej w Polsce (dzwonisz „jak z Polski do Polski”).

  • Jeśli zadzwonisz z Polski do USA (na numer zagraniczny)

    Koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

  • Jeśli zadzwonisz z USA do USA (na numer zagraniczny)

    Koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

Czego potrzebujesz,
aby korzystać z Wi‑Fi Calling

  • Telefony obsługujące
    funkcję Wi‑Fi Calling

      Twój model telefonu obsługuje Wi-Fi Calling.
      Twój model telefonu nie obsługuje Wi-Fi Calling.
    1. Taryfa, w której możesz wykonywać połączenia Wi‑Fi Calling

        Możesz sprawdzić swoją taryfę kodem: *111*49*1#

        Twoja taryfa obsługuje Wi-Fi Calling.
        Twoja taryfa nie obsługuje Wi-Fi Calling.
      1. Włączona funkcja rozmów przez Wi‑Fi w telefonie

      2. Stabilne połączenie z siecią Wi‑Fi

      Dodatkowe informacje

      Jakie telefony obsługują Wi-Fi Calling?

      Usługa Wi-Fi Calling działa na telefonach zgodnych z ustawieniami technicznymi Play. Są to urządzenia:

      • kupione w Play
      • kupione poza Play np. w salonie producenta – nowsze modele telefonów

      Usługa może nie działać na urządzeniach kupionych u innych operatorów.

      Modele telefonów obsługujące Wi-Fi Calling w Play
      Jak włączyć w telefonie połączenia przez Wi-Fi ?

      Włącz funkcję „Połączenia przez Wi-Fi”/„Rozmowy przez Wi-Fi” w ustawieniach Twojego urządzenia:

      ANDROID:

      1. 1. Otwórz aplikację Telefon (ikona słuchawki).
      2. 2. Kliknij Więcej, a potem Ustawienia.
      3. 3. Kliknij Połączenia.
      4. 4. Włącz Połączenia przez Wi-Fi.

      iOS:

      1. 1 .Wejdź w ustawienia urządzenia.
      2. 2. Kliknij Telefon
      3. 3. Włącz funkcję Rozmowy przez Wi-Fi.
      Jakie możliwości daje mi Wi-Fi Calling?

      Jeżeli jesteś w zasięgu sieci Wi-Fi, za pośrednictwem Wi-Fi Calling możesz: wykonywać i odbierać połączenia na terenie całego świata, wysyłać i odbierać SMS-y na terenie całego świata, Wysyłać i odbierać MMS-y – funkcja dostępna na urządzeniach iPhone oraz urządzeniach z systemem Android produkowanych od 2019 roku.

      Jak będą rozliczane rozmowy, SMS-y wykonywane przez Wi-Fi Calling?

      Rozmowy i SMS-y/MMS-y przez Wi-Fi Calling nie są „za darmo”.

      Play nie pobiera opłat za możliwość korzystania z Wi-Fi Calling, ale rozmowa/SMS/MMS wykonane przez Wi-Fi Calling rozliczane są zgodnie z cennikiem oferty, z której korzystasz -zawsze tak jak rozmowa/SMS wykonana z Polski).

      Jeżeli dzwonisz przez Wi-Fi Calling z dowolnego kraju na świecie do Polski (na numer polski), to rozmowa będzie rozliczona tak jak z Polski do Polski (rozmowa lokalna w Polsce).

      Jeżeli dzwonisz z Polski do innego kraju, to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski do danego kraju.

      Przykład:

      Jeśli zadzwonisz z USA do Polski (na numer polski), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy lokalnej w Polsce (dzwonisz „jak z Polski do Polski”).

      Jeśli zadzwonisz z Polski do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

      Jeśli zadzwonisz z USA do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

      Co się stanie, jeśli utracę połączenie z siecią Wi-Fi podczas rozmowy przez Wi-Fi Calling?

      Jeśli korzystasz z usługi za granicą, połączenie będzie przerwane.

      Jeśli korzystasz z usługi w Polsce, połączenie będzie kontynuowane, ale tylko wtedy, gdy jesteś w zasięgu sieci LTE i korzystasz z urządzenia, które obsługuje VoLTE (nastąpi przełączenia do sieci LTE). W pozostałych przypadkach (w zasięgu sieci 4G lub niższej) połączenie będzie przerwane.

      Na jakich portach działa usługa Wi-Fi Calling?

      Wi-Fi Calling w Play działa na portach UDP 500 oraz UDP 4500.

      Czy połączenia przez Wi-Fi Calling są bezpieczne?

      Tak. Połączenia te są podwójnie szyfrowane (standard non 3GPP access), dlatego są one bezpieczne nawet, gdy korzystasz z np. publicznych hotspotów z dostępem do internetu.

      Czy osoby, do których dzwonię korzystając z Wi-Fi Calling muszą mieć tę samą funkcję w telefonie?

      Nie. Osoby które dzwonią lub odbierają połączenia od Ciebie nie muszą mieć aktywnej funkcji Wi-Fi Calling.

      Dlaczego tylko część dostępnych telefonów obsługuje Wi-Fi Calling?

      Nie każdy telefon posiada funkcję Wi-Fi Calling wgraną przez producenta. Dodatkowo jeżeli urządzenie posiada taką funkcję, operator musi dostosować je do swoich ustawień technicznych.

      Podsumowując usługa Wi-Fi Calling w Play działa na telefonach:

      Usługa może nie działać na urządzeniach kupionych u innych operatorów.

      Czyli np. nowy Samsung z funkcją Wi-Fi Calling kupiony w salonie producenta powinien działać tak samo jak kupiony w naszym salonie. Natomiast na telefonie przeniesionym np. z Orange, Wi-Fi Calling może nie działać (ze względu na wgrane oprogramowanie operatorskie).

      Nie działa mi Wi-Fi Calling Play. Co mam zrobić?

      Sprawdź czy:

      1. 1. W telefonie jest włączona opcja „rozmowy przez Wi-Fi” (widoczna ikona Wi-Fi Calling - słuchawka z logo Wi-Fi - w górnym pasku stanu w telefonie)
      2. 2. Isługa została aktywowana SMS-em (o treści START na numer 282), jeśli posiadasz telefon z systemem Android
      3. 3. Twój telefon jest na liście modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling ( www.play.pl/uslugi/wifi-calling/#telefony)
      4. 4. Taryfa, z której korzystasz obsługuje Wi-Fi Calling (www.play.pl/uslugi/wifi-calling/#taryfy)
      5. 5. Telefon posiada odpowiednią wersję systemu:
        • - Android w wersji minimum 5.0
        • - IOS w wersji minimum 10.3
      6. 6. Telefon jest połączony ze stabilną sięcią Wi-Fi. Słaba jakość Wi-Fi może utrudnić prawidłowe działanie Wi-Fi Calling.
      Nie działa mi usługa. Gdzie mogę zgłaszać uwagi/problemy dotyczące usługi?

      W razie problemów z Usługą skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem: 790 500 500 lub *500 (poł. tylko z sieci Play). Możesz też zrobić zgłoszenie w aplikacji Play24 (https://logowanie.play.pl/p4-idp2/SSOrequest.do?action=sso) lub przyjść do salonu Play (https://www.play.pl/pomoc/salony-play.html). Chętnie Ci pomożemy.