Korzystamy z plików cookies i podobnych rozwiązań umieszczanych w Twoim udządzeniu przez nas lub podmioty trzecie, jeżeli pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki internetowej. Dzięki temu nasza strona działa poprawnie, możemy analizować korzystanie ze strony oraz dostosować wygląd strony i nasze reklamy do Twoich preferencji i zainteresowań. Poznaj szczegóły i możliwość zmiany ustawień w Polityce prywatności i Cookies.
Wi-Fi Calling
Nie masz zasięgu lub jesteś
za granicą?
Włącz usługę
i rozmawiaj zawsze, gdy jesteś
w zasięgu Wi-Fi
Dlaczego warto
Z Wi-Fi Calling możesz bez
dodatkowych kosztów dzwonić
i wysyłać SMS-y przez sieć Wi-Fi.
-
Zawsze w kontakcie
Dzwoń i wysyłaj SMS-y z miejsc, gdzie
zasięg jest
ograniczony, np. z windy czy
z domku na
Mazurach. Wystarczy, że
połączysz się z Wi-Fi. -
Wysoka jakość połączeń
Poczuj się, jakby Twój rozmówca stał
tuż obok.
Technologia HD Voice zapewnia
czysty dźwięk
bez szumów w słuchawce. -
Nie wymaga aplikacji
Nie musisz instalować dodatkowej aplikacji,
żeby
rozmawiać przez sieć Wi-Fi. Funkcja ta
znajduje
się w ustawieniach telefonu. -
Niższe koszty połączeń w roamingu
Połącz się z siecią Wi-Fi w dowolnym
miejscu na
świecie i płać za wykonane
połączenia jak z
Polski.
Odebranie połączenia jest bezpłatne.
Czego potrzebujesz,
aby korzystać
z Wi-Fi Calling
-
1. Telefon, który obsługuje
funkcję Wi-Fi CallingSprawdź, czy Twój telefon
ma możliwość rozmów przez Wi-FiTwój model telefonu obsługuje Wi-Fi Calling.Twój model telefonu nie obsługuje Wi-Fi Calling. -
2. Taryfa, w której możesz
wykonywać połączenia
Wi-Fi CallingSprawdź, czy Twoja taryfa
obsługuje Wi-Fi Calling:Twoja taryfa obsługuje Wi-Fi Calling.Twoja taryfa nie obsługuje Wi-Fi Calling.Możesz sprawdzić swoją taryfę kodem:
*111*49*1# -
3. Włączona funkcja rozmów
przez Wi-Fi w telefonie -
4. Stabilne połączenie
z siecią Wi-Fi
Jak włączyć funkcję
Wi-Fi Calling w
telefonie
Aktywacja w telefonie z Androidem:
- 1. Włącz w ustawieniach telefonu funkcję:
Połączenia przez Wi-Fi. - 2. Wyślij bezpłatnego SMS-a o treści
START na numer 282.
Jeśli chcesz wyłączyć usługę, wyłącz w ustawieniach
telefonu: Połączenia przez
Wi-Fi lub wyślij bezpłatnego
SMS-a o treści STOP pod numer 282.
Aktywacja w telefonie z iOS:
Włącz w ustawieniach telefonu funkcję:
Rozmowy przez Wi-Fi.
Aby usługa była widoczna, Twój telefon musi mieć
oprogramowanie 10.3 lub wyższe.
Jeśli chcesz
wyłączyć usługę, wyłącz w ustawieniach telefonu:
Rozmowy przez Wi-Fi.
Dodatkowe informacje
Włącz funkcję „Połączenia przez Wi-Fi”/„Rozmowy przez Wi-Fi” w ustawieniach Twojego urządzenia:
ANDROID:
- Otwórz aplikację Telefon (ikona słuchawki).
- Kliknij Więcej, a potem Ustawienia.
- Kliknij Połączenia.
- Włącz Połączenia przez Wi-Fi.
iOS:
- Wejdź w ustawienia urządzenia.
- Kliknij Telefon
- Włącz funkcję Rozmowy przez Wi-Fi.
Jeżeli jesteś w zasięgu sieci Wi-Fi, za pośrednictwem Wi-Fi Calling możesz: wykonywać i odbierać połączenia na terenie całego świata, wysyłać i odbierać SMS-y na terenie całego świata, Wysyłać i odbierać MMS-y – funkcja dostępna na urządzeniach iPhone oraz urządzeniach z systemem Android produkowanych od 2019 roku.
Włączenie i korzystanie z usługi jest bezpłatne. Pamiętaj, że korzystanie z dostępu do sieci Wi-Fi np. w hotelu może być płatne.
Rozmowy i SMS-y/MMS-y rozliczymy tak jakby były wykonywane z Polski, zgodnie z cennikiem taryfy, z której korzystasz.
Przykład: Jeśli dzwonisz ze Szwajcarii do Polski, koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy lokalnej w Polsce (dzwonisz „jak z Polski do Polski”). Jeżeli dzwonisz z Polski na zagraniczny numer (np. niemiecki - prefiks +49), koszt będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do Niemiec
Jeśli korzystasz z usługi za granicą, połączenie będzie przerwane.
Jeśli korzystasz z usługi w Polsce, połączenie będzie kontynuowane, ale tylko wtedy, gdy jesteś w zasięgu sieci LTE i korzystasz z urządzenia, które obsługuje VoLTE (nastąpi przełączenia do sieci LTE). W pozostałych przypadkach połączenie będzie przerwane (w zasięgu sieci 4G lub niższej).
Wi-Fi Calling w Play działa na portach UDP 500 oraz UDP 4500.
Tak. Połączenia te są podwójnie szyfrowane (standard non 3GPP access), dlatego są one bezpieczne nawet, gdy korzystasz z np. publicznych hotspotów z dostępem do internetu.
Nie. Osoby które dzwonią lub odbierają połączenia od Ciebie nie muszą mieć aktywnej funkcji Wi-Fi Calling.
Nie każdy telefon posiada funkcję Wi-Fi Calling wgraną przez producenta. Dodatkowo jeżeli urządzenie posiada taką funkcję, operator musi dostosować je do swoich ustawień technicznych.
Sprawdź czy:
- 1. w telefonie jest włączona opcja „rozmowy przez Wi-Fi” (widoczna ikona Wi-Fi Calling - słuchawka z logo Wi-Fi - w górnym pasku stanu w telefonie)
- 2. usługa została aktywowana SMS-em (o treści START na numer 282), jeśli posiadasz telefon z systemem Android
- 3. Twój telefon jest na liście modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling ( www.play.pl/uslugi/wifi-calling/#telefony)
- 4. taryfa, z której korzystasz obsługuje Wi-Fi Calling (www.play.pl/uslugi/wifi-calling/#taryfy)
-
5. telefon posiada odpowiednią wersję systemu:
- - Android w wersji minimum 5.0
- - IOS w wersji minimum 10.3
- 6. telefon jest połączony ze stabilną sięcią Wi-Fi. Słaba jakość Wi-Fi może utrudnić prawidłowe działanie Wi-Fi Calling.
W razie problemów z Usługą skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem: 790 500 500 lub *500 (poł. tylko z sieci Play). Możesz też zrobić zgłoszenie w aplikacji Play24 (https://logowanie.play.pl/p4-idp2/SSOrequest.do?action=sso) lub przyjść do salonu Play (https://www.play.pl/pomoc/salony-play.html). Chętnie Ci pomożemy.