Korzystamy z plików cookies i podobnych rozwiązań umieszczanych w Twoim udządzeniu przez nas lub podmioty trzecie, jeżeli pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki internetowej. Dzięki temu nasza strona działa poprawnie, możemy analizować korzystanie ze strony oraz dostosować wygląd strony i nasze reklamy do Twoich preferencji i zainteresowań. Poznaj szczegóły i możliwość zmiany ustawień w Polityce prywatności i Cookies.
Ręczna konfiguracja telefonu
Dzięki technologii transmisji danych GPRS/EDGE/3G masz dostęp do wszystkich zasobów internetu przez swój telefon. Przy pomocy transmisji danych możesz:
- przeglądać portal m.play.pl oraz inne strony internetowe,
- ściągać pocztę elektroniczną, gry, tapety, muzykę, pliki wideo,
- korzystać z wielu innych usług, przy których wykorzystywana jest transmisja danych, takich jak MMS-y lub streaming wideo.
Pamiętaj aby sprawdzić:
- Czy w ustawieniach telefonu masz włączone przesyłanie danych w roamingu
- Jeśli nie możesz połączyć się z internetem, sprawdź czy blokada transferu danych w roamingu jest wyłączona, np. w Play24 w zakładce "Usługi / Usługi dodatkowe"
- Żeby korzystać z EDGE, 3G(UMTS)/HSDPA, musisz mieć odpowiedni telefon i znajdować się w zasięgu EDGE, 3G(UMTS)/HSDPA
- Pamiętaj o ustawieniu w telefonie automatycznego odbierania MMS-ów w roamingu. W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł odbierać wiadomości MMS kiedy będziesz korzystał z roamingu krajowego
- Powyższe ustawienia mogą być również konieczne jeśli chcesz używać strumieniowej transmisji wideo lub dźwięku albo skonfigurować dostęp do serwerów poczty e-mail (POP3)
Jak skonfigurować telefon?
Jeżeli kupisz telefon w sieci Play, będzie on już przygotowany do korzystania z MMS-ów. W pozostałych przypadkach przy pierwszym uruchomieniu telefonu z kartą SIM Play, dostaniesz SMS-a konfiguracyjnego. Otrzymaną wiadomość należy zainstalować w telefonie. Jeśli nie otrzymasz wiadomości, skorzystaj z formularza zamówienia sms-a z autokonfiguracją .
W sytuacji, kiedy nie otrzymasz lub skasujesz SMS-a konfiguracyjnego, punkty dostępu (inaczej: Access Point Name lub APN) możesz ustawić samodzielnie, w menu „Ustawienia" Twojego telefonu. Ponieważ sposób dodawania nowych punktów APN różni się w zależności od modelu, zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego telefonu lub zadaj pytanie na naszym forum technicznym . Poniżej znajdziesz informacje niezbędne do ustawienia nowych punktów dostępu.
W konfiguracji usługi w ustawieniach telefonu należy podać odpowiedni punkt dostępu. W Play uruchomione zostały dwa ogólnodostępne punkty dostępu (APN):
- MMS - wykorzystywany do wysyłania i odbierania wiadomości MMS,
- Internet - wykorzystywany do połączenia z siecią internet (transmisja strumieniowa dźwięku i wideo, dostęp do serwerów pocztowych pop3 itp.).
Punkty dostępu w Play
Wiadomości MMS (APN MMS)
- punkt dostępu (apn): mms
- uwierzytelnianie: brak
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
- adres serwera proxy: brak
- port: brak
Transmisja danych - Internet (APN Internet)
- punkt dostępu (apn): internet
- numer dostępowy: *99#
- nazwa użytkownika: brak
- hasło: brak
- dns: dynamiczny
Aktywacja i dezaktywacja
Usługa „transmisja danych" nie wymaga aktywacji. Nawiązanie transmisji danych przez GPRS/EDGE/3G/HSDPA jest możliwe z odpowiednio skonfigurowanych telefonów posiadających funkcję GPRS/EDGE/3G/HSDPA. Rodzaj połączenia zależy od rodzaju telefonu z którego korzystasz i zasięgu w którym się znajdujesz.
- z transmisji GPRS możesz korzystać praktycznie wszędzie.
- dzięki EDGE przesyłanie danych odbywa się z większą prędkością.
- korzystając z 3G (UMTS) uzyskujesz bardzo dobre parametry przesyłania danych.
- technologia HSDPA dedykowana dla przesyłania danych zapewnia najlepsze parametry.