wróć do Pomoc techniczna

Ręczna konfiguracja telefonu

Dzięki technologii transmisji danych GPRS/EDGE/3G masz dostęp do wszystkich zasobów internetu przez swój telefon. Przy pomocy transmisji danych możesz:

  • przeglądać portal m.play.pl oraz inne strony internetowe,
  • ściągać pocztę elektroniczną, gry, tapety, muzykę, pliki wideo,
  • korzystać z wielu innych usług, przy których wykorzystywana jest transmisja danych, takich jak MMS-y lub streaming wideo.

Pamiętaj aby sprawdzić:

  • Czy w ustawieniach telefonu masz włączone przesyłanie danych w roamingu
  • Jeśli nie możesz połączyć się z internetem, sprawdź czy blokada transferu danych w roamingu jest wyłączona, np. w Play24 w zakładce "Usługi / Usługi dodatkowe"
  • Żeby korzystać z EDGE, 3G(UMTS)/HSDPA, musisz mieć odpowiedni telefon i znajdować się w zasięgu EDGE, 3G(UMTS)/HSDPA
  • Pamiętaj o ustawieniu w telefonie automatycznego odbierania MMS-ów w roamingu. W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł odbierać wiadomości MMS kiedy będziesz korzystał z roamingu krajowego
  • Powyższe ustawienia mogą być również konieczne jeśli chcesz używać strumieniowej transmisji wideo lub dźwięku albo skonfigurować dostęp do serwerów poczty e-mail (POP3)

Jak skonfigurować telefon?

Jeżeli kupisz telefon w sieci Play, będzie on już przygotowany do korzystania z MMS-ów. W pozostałych przypadkach przy pierwszym uruchomieniu telefonu z kartą SIM Play, dostaniesz SMS-a konfiguracyjnego. Otrzymaną wiadomość należy zainstalować w telefonie. Jeśli nie otrzymasz wiadomości, skorzystaj z formularza zamówienia sms-a z autokonfiguracją .

W sytuacji, kiedy nie otrzymasz lub skasujesz SMS-a konfiguracyjnego, punkty dostępu (inaczej: Access Point Name lub APN) możesz ustawić samodzielnie, w menu „Ustawienia" Twojego telefonu. Ponieważ sposób dodawania nowych punktów APN różni się w zależności od modelu, zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego telefonu lub zadaj pytanie na naszym forum technicznym . Poniżej znajdziesz informacje niezbędne do ustawienia nowych punktów dostępu.

W konfiguracji usługi w ustawieniach telefonu należy podać odpowiedni punkt dostępu. W Play uruchomione zostały dwa ogólnodostępne punkty dostępu (APN):

  • MMS - wykorzystywany do wysyłania i odbierania wiadomości MMS,
  • Internet - wykorzystywany do połączenia z siecią internet (transmisja strumieniowa dźwięku i wideo, dostęp do serwerów pocztowych pop3 itp.).

 

Punkty dostępu w Play

Wiadomości MMS (APN MMS)

  • punkt dostępu (apn): mms
  • uwierzytelnianie: brak
  • nazwa użytkownika: brak
  • hasło: brak
  • strona główna: http://mmsc.play.pl/mms/wapenc
  • adres serwera proxy: brak
  • port: brak

Transmisja danych - Internet (APN Internet)

  • punkt dostępu (apn): internet
  • numer dostępowy: *99#
  • nazwa użytkownika: brak
  • hasło: brak
  • dns: dynamiczny

Aktywacja i dezaktywacja

Usługa „transmisja danych" nie wymaga aktywacji. Nawiązanie transmisji danych przez GPRS/EDGE/3G/HSDPA jest możliwe z odpowiednio skonfigurowanych telefonów posiadających funkcję GPRS/EDGE/3G/HSDPA. Rodzaj połączenia zależy od rodzaju telefonu z którego korzystasz i zasięgu w którym się znajdujesz.

  • z transmisji GPRS możesz korzystać praktycznie wszędzie.
  • dzięki EDGE przesyłanie danych odbywa się z większą prędkością.
  • korzystając z 3G (UMTS) uzyskujesz bardzo dobre parametry przesyłania danych.
  • technologia HSDPA dedykowana dla przesyłania danych zapewnia najlepsze parametry.

 

wróć do Pomoc techniczna

Potrzebujesz więcej pomocy?

Potrzebuję pomocy Wszystko już wiem

"Maćka przepełnia radość gdy dowiaduje się, że mógł komuś pomóc"
Cieszymy się z nim, że mogliśmy Ci pomóc.
zespół Play

Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas, jeżeli potrzebujesz pomocy

790 500 500 lub *500 jeśli dzwonisz z telefonu w Play (*600 lub 790 600 600 jeśli jesteś klientem biznesowym)

Wejdź do Play24

Zaloguj się do Play24. Tu są wszystkie potrzebne dla Ciebie informacje. zaloguj się

Sprawdź też informacje na forum Play

forumplay.pl