wróć do Faktury i płatności

Czy e-faktura jest bezpieczna?

Masz pięć sposobów sprawdzenia, czy mail w Twojej skrzynce na pewno jest od nas:

  • Adres: e-mail z awizo może przyjść wyłącznie z adresu: awizo@mojefinanseplay.pl. Weź jednak pod uwagę, że oszuści potrafią spowodować wyświetlanie fałszywego adresu nadawcy.
  • Dokument: sprawdź, czy załączona do e-maila faktura jest też na Twoim koncie w Play24.
  • Wpisz na klawiaturze telefonu odpowiedni kod – w odpowiedzi dostaniesz wiadomość z podstawowymi danymi z faktury. Wpisz:
    • *124# i naciśnij przycisk dzwonienia – sprawdzisz numer rachunku bankowego i kwotę do zapłaty,
    • *125# i naciśnij przycisk dzwonienia – potwierdzisz dane z faktury: datę wystawienia, termin płatności, kwotę i numer rachunku.
  • Zadzwoń do Obsługi Klienta pod numer *500 i zapytaj o ostatnią fakturę.
  • Sprawdź dokładnie załączniki w e-mailu z e-awizo. Wysyłamy e-maile z dwoma załącznikami:
    • e-faktura w pliku PDF,
    • certyfikat autentyczności w pliku smime.p7s. Więcej o certyfikatach możesz przeczytać na stronie Certum.pl

      Niektóre programy pocztowe obsługują podpisane wiadomości i umożliwiają zapoznanie się z podpisem jaki został wykorzystany do podpisania wiadomości. Podpis ten zostaje wczytany w nagłówku wiadomości.
      Wówczas w załącznikach nie pojawia się dodatkowy plik smime.p7s.

 

Warto mieć program antywirusowy oraz regularnie aktualizować systemy operacyjne w komputerach i telefonach czy tabletach.