wróć do Faktury i płatności

Zakupy mobilne w Play

Zakupy mobilne – możesz kupować treści cyfrowe (np. gry) w sklepach internetowych i płacić za nie tak, jak płacisz za swój telefon.

Zakupy mogą być jednorazowe (usługa Zamów z Play), potwierdzane SMS-em z Twojego telefonu. Taka forma płatności jest dostępna niezależnie od tego, z jakiej oferty korzystasz. Jeśli masz abonament, wartość takich zakupów doliczymy do Twojego rachunku. Jeśli korzystasz z oferty na kartę, zakupy rozliczymy ze środków z doładowania.
Najpopularniejsze są zakupy jednorazowe w serwisach Olx, Otomoto, Odrabiamy.pl, Wargaming, Bigpoint oraz tipanddonation a wśród cyklicznych Storytel, Badoo, Squla.

Jeśli masz abonament, możesz wybrać dopisywanie do rachunku w Play jako stałą metodę płatności w sklepie internetowym (usługa Zapłać z Play). Kiedy ją wybierzesz, kolejne zakupy będą automatycznie doliczane do Twojego rachunku, bez dodatkowej autoryzacji. Opłaty pojawią się na fakturze w sekcji „Opłaty pobrane na rzecz osób trzecich”, a przy rozliczeniu poszczególnych numerów będą opisane jako Zakup Google, Zakup Microsoft, Zakup iTunes i Zapłać z Play.

Najczęściej zadawane pytania

Czy zakupy mobilne w Play są bezpieczne?
Tak. W danym cyklu rozliczeniowym masz ustawiony limit wydatków na Zakupy Mobilne. W każdej chwili możesz sprawdzić kwotę, jaka została do wykorzystania. Zrobisz to w aplikacji Play24 lub pod numerem *500.
Mam ofertę mix/prepaid w Play. Czy mogę korzystać z zakupów mobilnych w Play?
Tak, jednak nie wszyscy Dostawcy Treści Zakupów Mobilnych dają taką możliwość. Szczegółów szukaj bezpośrednio w na ich stronach.
Mam abonament w Play, ale nie mogę skorzystać z opcji zakupy mobilne – dlaczego?
Powodów może być kilka:
  • Masz włączoną blokadę Zakupów Mobilnych.
  • Masz założoną blokadę połączeń wychodzących.
  • Masz nieopłaconą fakturę.
  • Masz przekroczony limit na Zakupy Mobilne w danym cyklu rozliczeniowym.
  • Cena wybranego produktu przekracza kwotę dla pojedynczej transakcji możliwej do zrealizowania przez operatora (w 2019 roku wynosi on 216 zł).
  • Usługa jest niedostępna z powodu trwającej realizacji cesji, konsolidacji lub rozkonsolidowania konta abonenckiego.
Jak i kiedy zapłacę za zakupy mobilne?
Opłata za Zakupy Mobilne będzie uwzględniona na najbliższej fakturze w sekcji Rozliczenie konta. Termin płatności jest taki sam jak za usługi telekomunikacyjne. Przykładową fakturę znajdziesz na stronie Pomocy. W ofertach na kartę kwotę zakupu pobieramy ze środków na koncie.
Czy otrzymam sms potwierdzający zakup?
Tak. Każda transakcja jest potwierdzana SMS-em. Otrzymasz go od Play lub z numeru skróconego 80XXX.
Gdzie mogę zgłosić reklamacje?
Reklamacje, które dotyczą działania zakupionych treści oraz samych obciążeń należy kierować do Dostawców. Informacje kontaktowe znajdziesz w SMS-ie z potwierdzeniem zakupu lub na stronie sklepu Dostawcy Treści.
Czy mogę zablokować opcję zakupy mobilne?
Tak. Zaloguj się do Play24 i w sekcji Ustawienia numeru aktywuj Blokadę Zakupów Mobilnych. Możesz też skontaktować się z nami pod numerem *500. Pamiętaj: Blokada usług Premium nie blokuje Zakupów Mobilnych.
Czy przez zakupy mobilne w play mogę kupić każdy produkt?
Możesz kupić produkty cyfrowe i bilety, których cena nie przekracza 216 zł.
Kwota ta wynika z limitu równowartości 50 € na transakcje przeprowadzane przez operatora w myśl przepisów ustawy o transakcjach płatniczych
Zakupy, za które płacę kartą kredytową, mogę zobaczyć na wyciągu bankowym?
Zakupy są widoczne w Play24 w Historii Aktywności. Sprawdzisz tam status transakcji, tzn. czy dana transakcja obciążyła już rachunek wraz ze szczegółowym opisem. W Play24 nie są widoczne transakcje anulowane.