Korzystamy z plików cookies i podobnych rozwiązań umieszczanych w Twoim udządzeniu przez nas lub podmioty trzecie, jeżeli pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki internetowej. Dzięki temu nasza strona działa poprawnie, możemy analizować korzystanie ze strony oraz dostosować wygląd strony i nasze reklamy do Twoich preferencji i zainteresowań. Poznaj szczegóły i możliwość zmiany ustawień w Polityce prywatności i Cookies.
Czym różni się rękojmia od gwarancji
Gwarancja oznacza odpowiedzialność producenta za produkt, natomiast rękojmia to zasada odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedaną rzecz.
Obszar | GWARANCJA | RĘKOJMIA |
---|---|---|
Odpowiedzialność | Gwarant (producent lub dystrybutor) |
Sprzedawca |
Okres trwania | Jeśli Gwarant nie napisał inaczej w karcie gwarancyjnej, gwarancja obowiązuje, zgodnie z kodeksem cywilnym, przez 2 lata. | 2 lata |
Zakres (możliwe żądania) | Naprawa/zgodnie z kartą gwarancyjną | Naprawa, wymiana, rozwiązanie umowy zakupu, obniżenie ceny. |
Termin rozpatrzenia reklamacji | Jeśli gwarant nie wpisał innego terminu w karcie gwarancyjnej – 14 dni, zgodnie z kodeksem cywilnym. | 14 dni kalendarzowych |
Okres trwania po wymianie całego urządzenia | 2 lata od daty wymiany | 2 lata od daty wydania pierwotnego urządzenia |
Podstawa prawna | art. 577 § 1 Kodeksu cywilnego |
art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego |