wróć do Korzystanie za granicą

Jak ograniczyć koszty korzystania z roamingu

Korzystanie z internetu w roamingu

Jeśli nie chcesz ponieść żadnych opłat za transmisję danych w roamingu zagranicznym, wyłącz transmisję danych jeszcze przed wyjazdem z Polski.

W niektórych telefonach jest opcja – „roaming danych” – gdzie możesz wybrać tylko roaming krajowy. Jeśli będziesz poza Polską, możesz korzystać z internetu tylko, jeśli będzie dostępne WiFi.

Blokadę transmisji danych możesz też założyć, jeśli skontaktujesz się z naszą Obsługą Klienta.

Jeśli nie chcesz całkowicie wyłączać transmisji danych, możesz ją ograniczyć. Wyłącz:

  • zbędne aplikacje, które mogą łączyć się z internetem;
  • synchronizację danych i odświeżanie w tle;
  • automatyczne aktualizacje aplikacji i systemu.

Aby uniknąć dużych kosztów za korzystanie z internetu za granicą, ustawiliśmy limit transmisji danych w roamingu. Limit wynosi 50 euro, czyli około 260 zł (zależy od kursu euro). Limit, który wprowadzili wszyscy operatorzy, wynika z prawa unijnego.

O wykorzystaniu limitu będziemy powiadamiać Cię SMS-em:

  • jeśli osiągniesz 80% limitu – otrzymasz SMS-a, w którym poinformujemy Cię o tym, że zbliżasz się do końca limitu
  • jeśli osiągniesz 100% limitu – otrzymasz SMS-a, w którym poinformujemy Cię, że zablokujemy transmisję danych.

Po tym, jak przekroczysz limit 50 euro, założymy blokadę na transmisję danych.

Pozostałe aktywności (rozmowy, SMS-y) będą dostępne.

Jeśli chcesz korzystać z internetu bez ograniczeń, możesz wyłączyć limit. Odpowiedz na SMS-a, którego wysyłamy razem z informacją o progu limitu lub skontaktuj się z naszą Obsługą Klienta.

Rozmowy w roamingu

Jeśli chcesz całkowicie zablokować rozmowy w roamingu, możesz zlecić blokadę roamingu. Jeśli zablokujesz roaming międzynarodowy, nie będziesz dzwonić, odbierać połączeń ani SMS-ować.

Jeśli skorzystasz z WiFi, możesz dzwonić lub pisać przez komunikatory.

Przed wyjazdem poza UE sprawdź czy masz włączoną pocztę głosową. Jeśli poczta głosowa jest włączona, pamiętaj, żeby ją wyłączyć na czas wyjazdu. Przekierowanie połączenia na pocztę głosową jest dodatkowo płatne.

wróć do Korzystanie za granicą

Potrzebujesz więcej pomocy?

Potrzebuję pomocy Wszystko już wiem

"Maćka przepełnia radość gdy dowiaduje się, że mógł komuś pomóc"
Cieszymy się z nim, że mogliśmy Ci pomóc.
zespół Play

Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas, jeżeli potrzebujesz pomocy

790 500 500 lub *500 jeśli dzwonisz z telefonu w Play (*600 lub 790 600 600 jeśli jesteś klientem biznesowym)

Wejdź do Play24

Zaloguj się do Play24. Tu są wszystkie potrzebne dla Ciebie informacje. zaloguj się

Sprawdź też informacje na forum Play

forumplay.pl