Słownik

 

  1. E-faktura - e-faktura to faktura elektroniczna, czyli rachunek za usługi Play, przesyłana e-mailem, a nie tradycyjną pocztą. Będziemy ją przesyłać na adres, który podasz przy aktywacji usługi. E-fakturę możesz też pobrać ze swojego konta w Play24.
  2. Gwarancja - Gwarancja jakości to odpowiedzialność gwaranta (czyli producenta, który nie jest sprzedawcą) wobec kupującego za to, że w określonym czasie kupiona rzecz będzie sprawna i funkcjonalna
  3. Konto - Kontem nazywamy wszystkie usługi, z których korzystasz na jednym numerze. Dlatego stan konta to środki (złotówki), które możesz na te usługi wydać.
    Jeżeli korzystasz z transmisji danych (łączysz się z internetem), dostępnych środków możesz mieć mniej, niż wynosi stan konta. Różnica wynika z rezerwacji środków na opłatę za otwartą sesję transmisji danych.
    Jeśli chcesz wykorzystać cały stan konta, na przykład kupic pakiet, wyłącz transmisję danych i ponownie sprawdź stan konta.
  4. Konto główne - na Twoje konto główne wpadają kwoty doładowań.
  5. Konto promocyjne - na koncie promocyjnym zbierają się wszystkie bonusy.
  6. Połączenia głosowe - Gdy rozmawiasz - dzwonisz albo odbierasz połączenia, lub dzwonisz np. do poczty głosowej, wtedy wykonujesz tak zwane połączenia głosowe.
  7. Połączenia międzynarodowe - Kiedy dzwonisz z Polski na numery zagraniczne (takie, które nie zaczynają się od prefiksu +48 (0048), korzystasz z połączeń międzynarodowych. Płacisz za nie według cennika Twojej oferty.
    Jeśli chcesz zadzwonić za granicę, numer zagraniczny poprzedź znakiem "+" lub "00" oraz numerem kierunkowym kraju, do którego dzwonisz lub wysyłasz wiadomość. Połączenia międzynarodowe rozliczamy co 30 albo 60 sekund. Szczegóły znajdziesz w cenniku Twojej oferty.
    Z połączeń międzynarodowych możesz korzystać wyłącznie, kiedy jesteś w Polsce.
  8. Połączenia roamingowe - korzystanie z usług Play za pośrednictwem sieci innych operatorów.
  9. Prędkość transmisji danych w zasięgu operatorów za granicą - Jeśli jesteś za granicą i korzystasz z sieci operatorów zagranicznych (partnerów roamingowych), to prędkość transmisji danych zależy od parametrów sieci tych operatorów i obciążenia sieci przez innych użytkowników.
  10. Rejestracja karty to obowiązek podania kilku podstawowych danych właściciela (imię i nazwisko, nr dokumentu tożsamości) nowej karty prepaid. Każdą nową kartę prepaid, zgodnie z obowiązujacym prawem, musisz zarejestrować. Możesz to zrobić w salonie Play, a jeśli masz już w Play inny numer, możesz zarejestrować nowa kartę przez internet, przez telefon lub SMS-em.
  11. Rękojmia - odpowiedzialność sprzedawcy (czyli firmy, która wystawia dowód zakupu) za zgodność towaru z umową.
  12. Roaming krajowy - Roaming krajowy to korzystanie z usług wybranego operatora (np. Play) w zasięgu sieci innego operatora. Może się przydać, jeśli w danym miejscu Twój operator ma słabszy zasięg.
    Najlepiej ustawić automatyczny wybór operatora, wtedy Twój telefon wybierze najsilniejszy sygnał w każdym miejscu, w którym będziesz. Za korzystanie z naszych usług w sieci innego krajowego operatora (Orange, T-Mobile) nie ma dodatkowych opłat.
  13. Roaming przygraniczny - Kiedy jesteś blisko granicy (w tzw. strefie przygranicznej), Twój telefon może wykrywać sieci operatorów zagranicznych i próbować logować się do nich.
  14. Roaming zagraniczny - Roaming (np. połączenia roamingowe) to korzystanie z usług Play kiedy jesteś poza granicami Polski.
  15. Stan Darmowy - usługa dostępna w niektórych taryfach. Jeśli ją włączysz, masz darmowe rozmowy i SMS-y w Play. Stan Darmowy włączasz bezpłatnie.
  16. Telefon na kartę - tak zwany system przedpłacony (prepaid). W tym systemie najpierw doładowujesz telefon (kartę), a potem koszystasz z usług. Nie wiąże Cię nami umowa i nie płacisz abonamentu za telefon.
  17. Ważność konta - data, do której możesz korzystać z usług na kartę.
    Doładowanie - zależnie od kwoty i oferty, z której korzystasz - przedłuża ważność konta o kilka, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset dni. Aby zachować ważność konta zadbaj o to, by doładować je przed upływem terminu ważności.
  18. Wiadomości premium - Usługi Premium to usługi o podwyższonej opłacie. Możesz się również spotkać z określeniami: usługi specjalne, prenumerata, płatna subskrypcja, Premium Rate lub Extra Premium. SMS Premium jest metodą płatności za aktywowane usługi. Wiadomość Premium może kosztować od około 1 zł do nawet ponad 30 zł. Najczęściej płatne SMS-y wysyłasz, kiedy bierzesz udział w konkursie, uzyskujesz kod dostępu do treści w internecie, zamawiasz horoskop itd.
    Usługi Premium działają na skróconych numerach specjalnych. Numery składają się z czterech, pięciu lub sześciu cyfr.
    Możesz włączyć blokadę SMS-ów premium.
  19. Zasięg partnerów w roamingu krajowym - Jeśli w Polsce znajdziesz się w miejscu, w którym nasza sieć nie ma zasięgu, nadal możesz korzystać z naszych usług. Współpracujemy z innymi operatorami i możemy korzystać z ich sieci. Wystarczy, że ustawisz w telefonie automatyczny wybór operatora.
  20. Zgody marketingowe - Terminem "Zgody marketingowe" określamy Twoją zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji promocyjnych i zgodę na przetwarzanie danych transmisyjnych (czyli informacji o tym, jak korzystasz z usług).

 

 

Potrzebujesz więcej pomocy?

Potrzebuję pomocy Wszystko już wiem

"Maćka przepełnia radość gdy dowiaduje się, że mógł komuś pomóc"
Cieszymy się z nim, że mogliśmy Ci pomóc.
zespół Play

Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas, jeżeli potrzebujesz pomocy

790 500 500 lub *500 jeśli dzwonisz z telefonu w Play (*600 lub 790 600 600 jeśli jesteś klientem biznesowym)

Wejdź do Play24

Zaloguj się do Play24. Tu są wszystkie potrzebne dla Ciebie informacje. zaloguj się