Słownik

 

  1. E-faktura - e-faktura to faktura elektroniczna, czyli rachunek za usługi Play, przesyłana e-mailem, a nie tradycyjną pocztą. Będziemy ją przesyłać na adres, który podasz przy aktywacji usługi. E-fakturę możesz też pobrać ze swojego konta w serwisie Play24.
  2. Gwarancja - Gwarancja jakości to odpowiedzialność gwaranta (czyli producenta, który nie jest sprzedawcą) wobec kupującego za to, że w określonym czasie kupiona rzecz będzie sprawna i funkcjonalna
  3. Konto - Kontem nazywamy wszystkie usługi, z których korzystasz na jednym numerze. Dlatego stan konta to środki (złotówki), które możesz na te usługi wydać.
    Jeżeli korzystasz z transmisji danych (łączysz się z internetem), dostępnych środków możesz mieć mniej, niż wynosi stan konta. Różnica wynika z rezerwacji środków na opłatę za otwartą sesję transmisji danych.
    Jeśli chcesz wykorzystać cały stan konta, na przykład kupic pakiet, wyłącz transmisję danych i ponownie sprawdź stan konta.
  4. Konto główne - na Twoje konto główne wpadają kwoty doładowań.
  5. Konto promocyjne - na koncie promocyjnym zbierają się wszystkie bonusy.
  6. Połączenia głosowe - Gdy rozmawiasz - dzwonisz albo odbierasz połączenia, lub dzwonisz np. do poczty głosowej, wtedy wykonujesz tak zwane połączenia głosowe.
  7. Połączenia międzynarodowe - Kiedy dzwonisz z Polski na numery zagraniczne (takie, które nie zaczynają się od prefiksu +48 (0048), korzystasz z połączeń międzynarodowych. Płacisz za nie według cennika Twojej oferty.
    Jeśli chcesz zadzwonić za granicę, numer zagraniczny poprzedź znakiem "+" lub "00" oraz numerem kierunkowym kraju, do którego dzwonisz lub wysyłasz wiadomość. Połączenia międzynarodowe rozliczamy co 30 sekund.
    Z połączeń międzynarodowych możesz korzystać wyłącznie, kiedy jesteś w Polsce.
  8. Połączenia roamingowe - Połączenia roamingowe to korzystanie z usług Play za pośrednictwem sieci innych operatorów.
  9. Prędkość transmisji danych w zasięgu operatorów za granicą - Jeśli jesteś za granicą i korzystasz z sieci operatorów zagranicznych (partnerów roamingowych), to prędkość transmisji danych zależy od parametrów sieci tych operatorów i obciążenia sieci przez innych użytkowników.
  10. Rejestracja karty to obowiązek podania kilku podstawowych danych właściciela (imię i nazwisko, nr dokumentu tożsamości) nowej karty prepaid. Każdą nową kartę prepaid, zgodnie z obowiązujacym prawem, musisz zarejestrować. Możesz to zrobić w salonie Play, a jeśli masz już w Play inny numer, możesz zarejestrować nowa kartę przez internet, przez telefon lub SMS-em.
  11. Rękojmia - Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy (czyli firmy, która wystawia dowód zakupu) za zgodność towaru z umową.
  12. Roaming krajowy - Roaming krajowy to korzystanie z usług wybranego operatora (np. Play) w zasięgu sieci innego operatora. Może się przydać, jeśli w danym miejscu Twój operator ma słabszy zasięg.
    Najlepiej ustawić automatyczny wybór operatora, wtedy Twój telefon wybierze najsilniejszy sygnał w każdym miejscu, w którym będziesz. Za korzystanie z naszych usług w sieci innego krajowego operatora (Orange, T-mobile, Plus) nie ma dodatkowych opłat.
  13. Roaming przygraniczny - Kiedy jesteś w strefie przygranicznej, Twój telefon może wykrywać sieci operatorów zagranicznych i próbować logować się do nich.
  14. Roaming zagraniczny - Roaming (np. połączenia roamingowe) to korzystanie z usług Play kiedy jesteś poza granicami Polski.
    Ważne: Kiedy dzwonisz z Polski na numery zagraniczne (takie, które nie zaczynają się od prefiksu +48 (0048), korzystasz z innej usługi: połączenia międzynarodowe. Płacisz za nie według cennika Twojej oferty.
  15. Stan Darmowy - Stan Darmowy to usługa. Jeśli ją włączysz, masz darmowe rozmowy i SMS-y w Play. Stan Darmowy włączasz bezpłatnie.
  16. Telefon na kartę - tak zwany system przedpłacony (prepaid). W tym systemie najpierw doładowaujesz telefon (kartę), a potem koszystasz z usług. Nie wiąże Cię nami umowa i nie płacisz abonamentu za telefon.
  17. Ważność konta - Ważność konta to data, do której możesz korzystać z usług na kartę.
    Doładowanie - zależnie od kwoty i oferty, z której korzystasz - przedłuża ważność konta o kilka, kilkadziesiąt lub nawet kilkaset dni. Aby zachować ważność konta zadbaj o to, by doładować je przed upływem terminu ważności.
  18. Wiadomości premium - Usługi Premium to usługi o podwyższonej opłacie. Możesz się również spotkać z określeniami: usługi specjalne, prenumerata, płatna subskrypcja, Premium Rate lub Extra Premium. SMS Premium jest metodą płatności za aktywowane usługi. Wiadomość Premium może kosztować od około 1 zł do nawet ponad 30 zł. Najczęściej płatne SMS-y wysyłasz, kiedy bierzesz udział w konkursie, uzyskujesz kod dostępu do treści w internecie, zamawiasz horoskop itd.
    Usługi Premium działają na skróconych numerach specjalnych. Numery składają się z czterech, pięciu lub sześciu cyfr.
    Możesz włączyć blokadę SMS-ów premium.
  19. Zasięg partnerów w roamingu krajowym - Jeśli w Polsce znajdziesz się w miejscu, w którym nasza sieć nie ma zasięgu, nadal możesz korzystać z naszych usług. Współpracujemy z innymi operatorami i możemy korzystać z ich sieci. Wystarczy, że ustawisz w telefonie automatyczny wybór operatora.
  20. Zgody marketingowe - Terminem "Zgody marketingowe" określamy Twoją zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji promocyjnych i zgodę na przetwarzanie danych transmisyjnych (czyli informacji o tym, jak korzystasz z usług).

 

 

Potrzebujesz więcej pomocy?

Potrzebuję pomocy Wszystko już wiem

"Maćka przepełnia radość gdy dowiaduje się, że mógł komuś pomóc"
Cieszymy się z nim, że mogliśmy Ci pomóc.
zespół Play

Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem Maciek z radości tańczy przed swoim komputerem

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas, jeżeli potrzebujesz pomocy

790 500 500 lub *500 jeśli dzwonisz z telefonu w Play (*600 lub 790 600 600 jeśli jesteś klientem biznesowym)

Wejdź do Play24

Zaloguj się do Play24. Tu są wszystkie potrzebne dla Ciebie informacje. zaloguj się

Sprawdź też informacje na forum Play

forumplay.pl