Powrót RCS
RCS

Następcą SMS-a, czyli co to jest RCS

Powszechnie znana usługa oferująca wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych, choć liczy już sobie ćwierć wieku, ma się całkiem dobrze. Czas jednak na zmianę warty, nadchodzi bowiem nowe – RCS. Czat RCS (Rich Communication Service) jest najnowszym standardem wysyłania długich wiadomości tekstowych, do których można dodawać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, GIF-y czy pliki nawet do 100 MB. Usługa działa w oparciu o transmisję danych.Wciąż wysyłamy 160-znakowe wiadomości, mimo że mamy do dyspozycji wiele bardziej rozbudowanych i wielofunkcyjnych komunikatorów. Szczególnie w okresie świąt ich liczba osiąga rekordowe ilości i choć zdają się być już przeżytkiem, pozostają jedną z najważniejszych metod komunikacji za pośrednictwem smartfonów.

W tym artykule poznasz:

  1. Czym jest RCS?
  2. Nowe możliwości nie tylko dla użytkowników prywatnych.
  3. RCS to przyszłość.
Photo by Chang Duong on Unsplash

Czym jest RCS?

RCS, czyli Rich Communication Services, to w najprostszym ujęciu następca SMS-a. Jego podstawą – podobnie, jak w przypadku SMS-a – jest prosta i szybka komunikacja. RCS ma jednak zdecydowanie większe możliwości. Przede wszystkim, pozwala przesyłać dużą ilość informacji. W standardzie RCS możliwe jest współdzielenie plików o wielkości dochodzącej do 100 MB, a także udostępnianie lokalizacji czy przesyłanie wiadomości grupowych. Właściwie można   zapytać, co w tym nowego, skoro podobne funkcje ma większość komunikatorów? RCS ma jedną ważną cechę, która odróżnia tę usługę od pozostałych. Podobnie jak SMS, może działać na każdym smartfonie, bez konieczności instalowania dodatkowej aplikacji. Jest to zatem usługa uniwersalna, a jedynym czego potrzebuje do działania, jest dostęp do Internetu. Niezależnie od tego, czy będzie to 3G, LTE lub Wi-Fi, RCS działa bez względu na to, jak nasz smartfon łączy się z siecią. Dzięki temu, że nie potrzebuje do funkcjonowania dodatkowej aplikacji, nie ma znaczenia, jakiego komunikatora używa nasz rozmówca. Zadziała nawet u użytkowników, którzy nie mogą lub nie chcą ich instalować i zakładać specjalnych kont.

Więcej o RCS przeczytasz na dedykowanej stronie Play -> Czat RCS – najnowszy wymiar komunikacji.

 

Nowe możliwości nie tylko dla użytkowników prywatnych

RCS ułatwi życie nie tylko zwyczajnym użytkownikom w ich prywatnej komunikacji. Otwiera również nowe możliwości dla działań komercyjnych dla firm. Dzięki RCS-owi będą one mogły przekazywać swoim klientom bardziej rozbudowane dane. Przykładowo, samochodowy diler wyśle graficzną informację o promocji, kino – o nowym repertuarze, a restauracja – o nowościach w menu. W wiadomości będą mogły pojawiać się obrazy, filmy czy dźwięki – w zdecydowanie lepszej jakości, niż umożliwia to „starszy kuzyn” SMS-a, czyli MMS. Informacja szybko i prosto dotrze do klienta, który nie będzie musiał przeglądać długiej listy e-maili czy wiadomości z serwisów społecznościowych, lecz po prostu w odpowiedniej chwili zajrzy do skrzynki RCS, dokładnie tak, jak dotąd przeglądał otrzymane SMS-y.

RCS to przyszłość

Wprowadzeniem nowego standardu są zainteresowani zarówno producenci smartfonów (np. Samsung czy Huawei), jak i Google, które mocno wspiera pomysł, oraz operatorzy komórkowi. Najważniejszą informacją dla klientów jest to, iż korzystanie z RCS-u nie wymaga od użytkownika żadnych ingerencji w smartfona i innych, dodatkowych działań. Wystarczy prosta aktualizacja natywnej aplikacji obsługującej SMS/MMS w smartfonie, a usługa RCS zaczna działać sama. 

Aktualną listę telefonów obsługujący znajdziesz na stronie Play -> Czat RCS – najnowszy wymiar komunikacji w Play.

Rekomendowane

Czarno-biała grafika przypominająca ciasteczka z kawałkami czekolady

Ustawienia plików cookie

Korzystamy z plików cookies i podobnych rozwiązań umieszczanych w Twoim udządzeniu przez nas lub podmioty trzecie, jeżeli pozwalają na to ustawienia Twojej przeglądarki internetowej. Dzięki temu nasza strona działa poprawnie, możemy analizować korzystanie ze strony oraz dostosować wygląd strony i nasze reklamy do Twoich preferencji i zainteresowań. Poznaj szczegóły i możliwość zmiany ustawień w Polityce prywatności i Cookies.