W tym artykule przeczytasz o:
CISCO WEBEX MEETINGS
To jedna z najbardziej popularnych aplikacji do telekonferencji. Największym ograniczeniem wersji bezpłatnej jest długość spotkania – maksymalnie 50 minut. Opcja płatna umożliwia m.in. integrację z kalendarzami, nagrywanie spotkań oraz dostęp do miejsca w chmurze. Bardzo ciekawą funkcją jest tzw. whiteboarding. To pewna forma udostępnienia ekranu, w której dzielimy się białą tablicą. Każdy z uczestników spotkania – za pomocą szeregu dostępnych narzędzi – może po tej tablicy pisać i rysować. To idealny sposób na przeprowadzenie burzy mózgów.
ZOOM
Wraz z początkiem pandemii koronawirusa Zoom zaczął być używany wszędzie i stał się najpopularniejszą aplikacją do telekonferencji, wypierając Webexa czy Skype’a. Kluczem do sukcesu jest tu prostota. Zoom nie wymaga od każdego użytkownika rejestracji i posiadania konta. Jedynie osoba, która chce rozpocząć spotkanie musi je mieć. Pozostali – klikając w link – mogą dołączyć jako „goście”. Zoom działa bardzo dobrze nawet przy słabym łączu internetowym. W wersji darmowej połączenie trwa tylko 40 minut, ale może brać w nim udział nawet 100 osób.
SLACK
Ta aplikacja jest często używana w firmach. Debiutowała jako komunikator tekstowy, lecz wraz ze wzrostem jej popularności, rosła także liczba użytecznych funkcji. Slack pozwala na tworzenie kanałów, z których każdy może zawierać inne grupy użytkowników, czy rozmowy głosowe. Najważniejszą jego zaletą jest możliwość integracji komunikatora z usługami. Przykładowo, na wydzielony kanał mogą przychodzić powiadomienia o terminach spotkań z kalendarza, a na kolejny – informacje z systemu zarządzania zadaniami (np. Trello).
Microsoft Teams
Podobnie jak Slack, ma tzw. kanały, jednak aplikacja Microsoftu jest bardziej intuicyjna. Przykładowo, w Slacku, aby wstawić obrazek GIF, należy znać komendę/giphy, natomiast w Teamsach wystarczy kliknąć w odpowiedni przycisk. Istnieje możliwość prowadzenia rozmów głosowych i wideokonferencji. Microsoft Teams świetnie integruje się z innymi usługami, np. z popularnym systemem zarządzania projektami Jira. Dużą zaletą jest też jego bezproblemowa współpraca z Office 365.
Zasady dotyczące pracy zdalnej
- miejsce pracy przygotuj z dala od łóżka,
- poinformuj członków rodziny, że jest to twoje miejsce pracy,
- zanim zaczniesz pracę, przetestuj nowe narzędzia,
- przygotuj plan awaryjny, na wypadek awarii łącza internetowego,
- ustal wstępnie godziny pracy i przerwy,
- komunikuj z zespołem swoją obecność,
- nie pracuj wielozadaniowo, ważne jest skupienie się na jednym temacie,
- na koniec pracy wyloguj się z komunikatorów i poczty, wyłącz komputer i pozwól sobie odpocząć.