Biznes w internecie – jak oznaczyć produkty na Instagramie.jpeg
Porady

Biznes w internecie – jak oznaczyć produkty na Instagramie?

8 maja 2022 3 minuty czytania

Prowadzenie własnego – nawet niewielkiego biznesu – to marzenie wielu z nas. Chcemy być niezależni i iść przez życie na własnych zasadach. Jednak, abyśmy mogli osiągnąć sukces, nasza firma musi zaistnieć w internecie. Odpowiednia strategia w zakresie promowania jej w wyszukiwarce i sieciach społecznościowych to podstawa. Dziś powiemy sobie o tym, jak oznaczyć produkty na Instagramie!

Instagram – czym tak naprawdę jest?

Nasze rozważania warto zacząć od wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest Instagram – przecież nie każdy musiał z niego wcześniej korzystać, prawda? Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych, najmodniejszych i najbardziej wpływowych serwisów społecznościowych na świecie. Aktualnie znajduje się w rękach Meta, czyli koncernu Marka Zuckerberga, odpowiedzialnego m.in. za Facebooka czy komunikatory Messenger oraz WhatsApp.

Początki Instagrama sięgają 2010 roku. Serwis na starcie dedykowany był użytkownikom sprzętu od Apple, ale bardzo szybko zyskał na popularności i trafił także na inne platformy. W 2012 roku został wykupiony przez Facebooka. Mark Zuckerberg dostrzegł w intensywnie rozwijającym się serwisie potencjał i zapłacił za niego aż miliard dolarów! Od tego momentu serwis zaczął przeistaczać się z ciekawej, mikroblogowej platformy ze zdjęciami w społecznościowego molocha.

Bardzo szybko dostrzeżono w Instagramie potencjał do promowania rozmaitych produktów i usług. Pojawiła się możliwość oznaczania produktów w postach umieszczanych w serwisie, a nawet – prowadzenia w nim sprzedaży. Ciekawie prezentuje się zwłaszcza pierwsza z wymienionych funkcji, która na zdjęciach przedstawiających np. aranżacje modowe czy wnętrzarskie, umożliwia chociażby przekierowywanie użytkowników do danego sklepu internetowego (właśnie z poziomu oznaczeń).

Dlaczego warto oznaczać produkty na Instagramie?

W trzeciej dekadzie XXI wieku branża e-commerce jest bardzo zależna od stymulowania wizyt w sklepach internetowych za pośrednictwem zewnętrznych źródeł. Jeśli nie postawimy na reklamę w Google oraz na promowanie swojej oferty w social mediach, to nasz sklep tak naprawdę będzie zaliczał bardzo mierną ilość odwiedzin. Społeczności skupione wokół danego sklepu mogą mieć ogromny wpływ na sprzedaż oraz w konsekwencji – na generowane przez sklep obroty.

Instagram jest medium niezwykle popularnym, kształtującym opinie w większym stopniu niż rekomendacje pochodzące od naszych najbliższych, z reklam widocznych w sieci czy oglądanych w telewizji. Współczesne społeczeństwo jest bardzo zapatrzone w influencerów, którzy dość mocno wpływają na różne aspekty naszego życia – w omawianym przypadku chociażby na decyzje związane z zakupami.

Oznaczanie produktów w serwisie Instagram jest doskonałym sposobem na ich reklamowanie – praktycznie za darmo. Wystarczy, że nasz profil nazbiera wielu obserwujących. Każdy z nich będzie mógł sprawdzić, jaki produkt oznaczyliśmy w poście. Co więcej, zasięgi samych postów możemy również poszerzać za darmo – stosując odpowiednie hashtagi – lub odpłatnie, promując produkty z puli środków przeznaczonych na reklamę.

Jak oznaczyć produkty na Instagramie?

Wbrew pozorom oznaczanie produktów na Instagramie wcale nie jest trudne! Aby zabrać się za reklamowanie w taki właśnie sposób, wystarczy dostęp do internetu oraz smartfon

Pierwszym krokiem, na jaki trzeba się zdecydować, jest założenie konta w serwisie Instagram. Można to zrobić już z poziomu aplikacji – rejestrując się za pośrednictwem numeru telefonu, adresu e-mail bądź autoryzując dostęp za pośrednictwem któregoś z wspieranych przez Instagrama kont w innych usługach.

Kolejnym krokiem jest zmiana konta indywidualnego w konto firmowe. Można zrobić to w submenu Ustawienia. Trzeba przejść do sekcji Konto oraz wybrać opcję Przejdź na konto profesjonalne. W kolejnych krokach należy określić, czy będziemy pracować jako marka osobista (Twórca) czy jako firma (opcja Firma). Konieczne będzie także określenie kategorii sklepu oraz połączenie konta z profilem sklepu na Facebooku (do którego podpięte jest nasze konto reklamowe).

To właśnie na Facebooku przygotowuje się katalog produktów, które mogą być następnie oznaczane w postach na Instagramie. Ten katalog natomiast przekierowuje potencjalnych klientów do naszego sklepu internetowego, czyli właściwej strony, za pośrednictwem której sprzedajemy produkty. Gdy już katalog zostanie przygotowany, w zakładce Zakupy na Instagramie łączymy katalog z profilem w serwisie. Teraz nastąpi weryfikacja naszych działań ze strony pracowników Meta.

Jeśli weryfikacja będzie pozytywna, to udostępniona zostanie nam funkcja oznaczania produktów w postach na Instagramie. Sama czynność ic oznaczania nie jest niczym trudnym. Działanie wykonuje się podczas dodawania posta w sposób niemal identyczny, jak w przypadku oznaczania na zdjęciu naszych znajomych. Różnica tkwi wyłącznie w tym, że zamiast osób, wyróżniane są produkty znajdujące się w naszym katalogu utworzonym wcześniej na Facebooku. Dotykamy palcem dany produkt na zdjęciu, przypisujemy do niego pozycję z katalogu… i gotowe!

Play Expert poleca

Sprawdź najkorzystniejsze oferty na play.pl